TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kanon...

Publicerad 2010-03-06 14:13:15 i Allmänt,

... var jag inte igår men vädret är det idag!

Mannen väckte mej vid halv tio, och när jag såg vädret kom jag snabbt ur sängen och fick lite kaffe och frulle i mej.
Sedan åkte vi bort till fiskesjön och gick ut över isen.



Det var lite folk ute och pimplade men ingen hade fått någon fisk.
En kille berättade att vi inte haft sådan här vinter sedan 1976, han jobbade inom snöröjningen och hade så mycket att göra både på jobbet och extra på fritiden.

Jag ångrade att vi inte tagit med korv och bröd så man kunde grilla och sitta ute ett tag.
Vi åkte sedan till Åsby Kött- och vilthandel, köpte älgfärs och lite Hallstagrillare, kom på att vi kan åka till stugan imorgon och kolla läget.
Skotta och grilla korv blir det nog!
Ska försöka få med paret på Äppelvägen också, dom kan behöva frisk luft! :o)

Kvällen igår var jättetrevlig.
Mycket nytt folk som jag inte känner, för det var en planeringsträff inför tjej-kryssningen i maj.
Några kände jag igen, en tjej bodde i samma bostadsområde som mej när vi var små och en hade jag jobbat ihop med för länge sedan på Kvantum.
En tjej kände igen mej sedan gymnasiet och en tjej och jag grubblade hela kvällen på varifrån vi kände igen varandra.
Västerås är inte så stort...
P som håller i hela planeringen av resan är en gammal jobbarkompis och vi har umgåtts av och till genom åren, och även om vi inte pratat på några år känns det inte så när vi möts.
Jag ser verkligen fram emot den här resan!!

Vi var först på Bishops och sedan hängde jag med några av tjejerna upp till Blue Moon när jag hörde att det var Smalare än Tord som spelade.
Mycket riktigt var det full fart och mycket folk men efter två timmar kände jag att tröttheten smög sej på.
Man har inte flåset att jobba en hel dag och sedan parta en hel kväll längre känner jag... "syrran", en gammal jobbarkompis försökte locka med mej till Harrys men nej... jag tog bussen hem och var här före 21.00.
Tur det för mannen hade köpt mitt favoritgodis så det var bara att slå sej ner, se sluttampen på Let´s Dance, hälla upp ett glas vin och äta godis!  :o)

Ja, gosa med katten förstås!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-03-06 18:01:38

Hej hopp! Visst har vi ett underbart väder, springer i hela kroppen :) såg att du snodde min lilla bild om vinet Himla kul tyckte jag. Ha en underbar fortsatt helg. Kram Madde. (Det är inte toffelmorsan längre utan uskans.)

Postat av: Paula

Publicerad 2010-03-06 18:08:40

Hej! Det är inte många helger i mars som är så här underbara, då måste man ta vara på dem, och gillar man att fiska och har dessutom en stuga att åka till...ja då är det ju kanon! Mina vrister klarar inte av att gå i skoterspåren på isarna, det blir för instabilt och jag får jätteont efteråt...vi försöker hitta någonstans att ta vägen där solen verkligen skiner! Och på isen gör den ju det...

Ska ni på tjejkryssning? Hoppas ni väntar till isarna börjat tina upp, så ni slipper sitta ute på Östersjön några extra dygn i famnen på isflaken!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela