TyraTok

Livet är ett äventyr!

På jakt...

Publicerad 2010-11-27 16:49:25 i Allmänt,



... efter en gran har vi varit på idag.

Det var underbart vackert i skogen och dit vi for fanns gott om små fina granar som passade perfekt i parasollstången på balkongbordet.
(Och vi hade bett om lov först att få ta granen.)



När jag kom till bilen var mina vantar borta... bara att vända och pulsa tillbaks och de låg vid en en jag hade fotat.



Tänk om jag hade tappat bort de här fina vantarna jag köpte på¨Östersunds marknad for ever!

Efter granletandet var vi kaffesugna.



Efter det ett besök på Biltema för att bunkra lite bra-att-ha-grejer och sedan gick vi på julmarknaden på Vallby friluftsmuseumet här bredvid.
Vi köpte både blåbärsglögg och hjortronsglögg och vi har en liten skvätt kvar sedan Östersundsvistelsen att spetsa med. ;o)

Hela eftermiddagen har sedan gått åt till att leta upp och kolla alla stjärnor och stakar och nu börjar det lysa fint i fönstren.
Fast jag måste byta köksgardiner igen... kan ju inte ha en sommaräng till stjärnan!!

*****

Nu dusch,  lite glögg och sedan en promenad mot Rönnby för lite adventsparty hos Nettisch och Emil. :o)

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2010-11-27 23:17:36

Men va fan e det Eminem i skogen?!?!?

Postat av: Berith

Publicerad 2010-11-28 09:03:07

Åh vilka härliga vinterbilder!

Postat av: Selma

Publicerad 2010-11-28 12:54:50

Det känns lättare att tappa bort bensinmacksvantar.

Postat av: Anne

Publicerad 2010-11-28 23:11:40

I parasollstolpen?

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-11-30 07:20:28

Om han inte hade haft lov så kan det vara bra att ha just kamoflagejackan på ja!

Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela