TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tyst och lugnt i huset...

Publicerad 2010-11-06 12:47:22 i Allmänt,

... mannen for ut på älgjakt vid sexsnåret imorse och inte ens oljudet från vapenskåpet fick mej att lyfta på det trötta ögonlocket.

Katterna verkar ha varit helt lugna efter att han hade åkt, för jag har sovit som en stock till halv tio, åh så skönt!



Kanske var dom här hela morgonen,  de älskar när det droppar vatten.

Glad blir man när solen dessutom skiner från klarblå himmel en ledig dag... denna skitmånad kanske inte blir så illa som den brukar...  gärna kall men INTE blåst och regn.

Jag älskar att slasa runt i morgonrocken länge när jag är ledig och hittills har jag endast fått igång en tvättmaskin, diskat och käkat frulle.
Jo just, jag har lagt ut alla textilier från husbilen på balkongen för vädring,  igår fick pärlan ställa sej ute hos E under tak för vinterförvaring.

Man borde gå ut och gå och man borde byta lakan och städa sovrummet... få se vilket borde som vinner.
Vi funderar på att åka upp till stugan i eftermiddag,  fast broder ringde igårkväll och sa att det gått sönder någon ledning så han fick inte igång vattnet.
Men det står man ut med om  man bara ska vara där en natt... vi får se... vore ju mysigt att grilla lite så här på hösten...



Igår var jag på graven där min moster och morbror ligger och tände lyktan,  broder hade redan varit där men en lykta till gjorde ju inget,  dessutom planterade jag fin vit ljung också.
Syrrans ligger begravd i Vallentuna så dit åker jag inte idag men vi var där i söndags när vi skulle hämta folket från Arlanda.
Hittade först inte graven... skämdes rejält inför mej själv för att jag är där så sällan så jag knappt hittar hennes fina sten... men å andra sidan tänker jag på henne varje dag...



Den lilla gröna ängeln i högra hörnet lade jag dit för sex år sedan och den finns fortfarande kvar!
Grönt var hennes favoritfärg.

Mina föräldrars gravar är ju i norra Finland så det blir heller inga besök men det finns nog andra som besöker dem.
Det tänds i alla fall många ljus ikväll vare sej jag är här eller i stugan.

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2010-11-07 11:32:15

Inget problem med sömnen här inte :D



Så fint det blev vid graven.

Postat av: Paula

Publicerad 2010-11-07 13:31:00

Heej! Mina missar har ännu inte hoppat upp på bord eller köksbänkar, puh, på bordet är dom visserligen jämnt men bara med hjälp av en köksstol för att ta sig upp. Torsten har visserligen försökt men blev hängande med framtassarna i vaxduken, haha

Dom är ju för ljuvliga, våra får sputt vid elva på kvällen men går vi o lägger oss vid tolv så tystnar dom också o sover lika länge som vi på morgonen.

Nu har dom fått vara ute kortare stunder, nyfikna, men vill gärna komma fort in igen. Om ni åkte till stugan är ni välkomna att titta in på en fika på hemvägen! Skicka ett mejl med ditt tel.nummer i så fall

Kramen

Postat av: Kerstin

Publicerad 2010-11-07 15:35:25

Hej TT!

Hittade Dig i Miatankars blogg!

Blev så glad över Din kommentar ang kungahuset att jag klickade till Dig!

För det första tänker jag som Du i den frågan, för det andra har Du de underbaraste katter!(Hade en "guling" i tretton år , gick nästan under av sorg när han dog!)

Din blogg skall jag lusläsa, fin artikel av Din son!

För det tredje är jag också "ensam" några dagar, min sambo åkte på en fisketur!

Jag lufsar runt och sköter kaminer och husdjur i lugn och ro!

Ha en fin dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela