TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ville verkligen inte...

Publicerad 2010-11-08 22:45:08 i Allmänt,

... göra samma språngmarsch till bussen när jag skulle hem från jobbet så jag lät tolvan åka och gick in på Moderna Hem och glodde ett tag.
Gick ut ca 5-7 minuter senare och får se ännu en tolva dra iväg!?

Nähäpp, då blev jag sur och marscherade hem.
Tänkte först gå förbi bolaget och köpa glögg i tröst dessutom men det var en omväg så av den idén blev det intet.
Ja, egentligen hade jag bespetsat mej på zumba efter jobbet men A fick förhinder så där rök skjuts dit och hem, alltså ingen träning för mej heller.

När jag kom hem var jag iskall om låren och ganska sur!
Men det gick över när jag fick mat och lite soffhäng,  jag är inte långsint jag inte. :o)

Triss och Tekla har fått nya namn... mannen kallar dem Olle och Lisa!?
Hmpf!
Det får väl bli Ole och Lise då... fast jag ska envist hänga fast vid mina namn tror jag, de måste börja på T i denna T-familj juh!



Tekla-Lise gillar att sova uppe i sitt rör,  ibland tror man att hon ska ramla ner nr hennes lilla rumpa hänger utanför.

Triss-Ole tror nog att han är en hund...



Han gillar min fnasiga fot i ryamattan och där ligger han så fort jag sätter mej med laptopen i soffan.
Han är i allmänhet mer sällskaplig och gosig än syrran,   och han är en jäkel på att äta.
Man får sitta och vakta för han kastar i sej sin mat som jätten Glufs-Glufs och så puttar han undan sin spinkiga lillesyster och smaskar i sej hennes mat också.
Inte undra på att han är dubbelt så tung nästan.

Men i det hela har dom varit två fantastikst lättskötta kattungar och de har inte haft ner något... eller i alla fall har inget ännu gått sönder när det ramlat ner! :o)
Ibland önskar man ju att man kunde öppna dörren och släppa ut dem när de kör sina race runt lägenheten men det går ju över och de har 100 kvm att rusa runt på.

Nu får det bli godnatta här på Berget som det sägs i folkmun här har jag hört.

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2010-11-09 21:10:20

Jag tänker på dig ibland när jag öppnar dörren o släpper ut kattisarna....framför allt inträffar det när vi ska äta frukost! Då samlas gamarna på köksbordet redo att sno åt sig varenda smula dom kan, vi lyfter ner dom, o dom hoppar upp...som en gummiboll du vet, haha Då är det skönt att skicka iväg dom, o dom går så gärna ut. Fast, där stannar dom inte, dom går runt hörnet, hoppar in genom källarfönstret och myser där nere, haha

Likaså får vi skicka ut ungarna när hundarna ska äta, Loppan ryter ifrån när dom närmar sig hennes skål, men Blinka går själv undan...o matro måste ju dom också få

Men nog är katter underbara personligheter, kan inte förstå dem som bara gillar hundar. Men olika är vi ju, det är det som är spännande

Kram från snöpörtet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela