TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite stressad...

Publicerad 2011-02-20 12:53:30 i Allmänt,

... känner jag mej allt.

Huset är invaderat av katthår... det är konstigt att det sitter strån kvar på dessa två som far runt så det yr i hela lägenheten.



Dom far som skottspolar mellan fönstren när småfåglarna sitter och äter på talgbollarna jag har på balkongerna.

Ibland är dom stilla...



Till exempel när man mutar med glass!

Tvättmaskinen snurrar och snurrar... jag har röjt bland kläder och högar... usch så stökigt det blir i veckorna när man jobbar heltid.
Vill också ha begravningskläder rena och fria från katthår och jag vill ha tvättkorgen tom när man ska resa iväg en vecka.
 Och jag vill ha lägenheten presentabel när sonen ska bo här hos katterna.

Vi har i alla fall hittat svarta skor till mannen och mina nya stövlar funkar att ha på begravningen.



Väl värda 125 kr!
På mannens skor var det också halva rea-priset så de kostade bara 149 kr. :o)

Efter städning ska det bunkras kattmat,  sand och inhandlas blomjord och citron att spraya i jorden så kanske inte katterna sprätter ur jorden på golvet hela tiden.
Kylen ska fyllas på tyckte sonen, haha och matsäck ska fixas till den långa bilfärden.

Kollade vädret och det ser ut att bli kallt uppåt... usch... vill inte åka bil då,  men mannen har lovat att om det blir jättekallt så stannar vi i Nälden hos dotter D även på vägen upp.

Kanske ska bylta på mej inför färden som jag gjorde igår när vi skulle ut på isen. :o)



Satt och funderade igår...   detta år börjar som förra året.
Då var det två begravningar i Finland,  först en moster och tre veckor senare min far.

Detta år började med unga Andreas i januari och nu svärmor.
Mina resor består av begravningar inom Norden... andra reser utomlands och jäser... hoppas det blir ett trendbrott snart.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2011-02-20 16:33:04

Hoppas ni får en bra resa trots att det kunnat vara under bättre omständigheter!

Snygga stövlar!!

Postat av: Ia

Publicerad 2011-02-20 17:31:45

SV; Citygross ska öppna ute i Ikano-huset nån gång här under våren tror jag..eller till hösten. Det har ju pratats om Citygross så himla länge för först skulle de ju öppna på Hälla syd men sen när IKEA började planera för flytt så stannade allt av för det är klart att de vill vara där IKEA är!!!!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-02-22 12:26:33

Va söta ni är både du o katterna. Hur lika är dom, ser ingen skillnad alls, men ni måste väl se skillnad på dem? Citron i sanden? Våra sprätter också sand över hela hallen där lådan står, men värst är att Torsten bajsar bredvid lådan....alltid! Han kissar i lådan men bajsar det gör man tydligen inte där. Jag torkar alltid med starkdoftande medel runt lådan men inte hjälper det...

Ha det nu så gott ni kan på er resa norrut, visst har du haft mer än din beskärda del av begravningar o elände nu!

Kramen

Postat av: Maggan

Publicerad 2011-02-22 17:51:16

Men vilka snygga stövlar vill ha, vill ha!!!!

Tråkigt med alla begravningar, med åren blir det fler, tungt är det.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela