TyraTok

Livet är ett äventyr!

När klockan var tio...

Publicerad 2011-02-06 14:18:26 i Allmänt,

... hade jag varit uppe i två och en halv timme och hunnit käka frukost, dra igång tvättmaskinen och diska.
Före elva hade jag dammsugit, städat köket och var på väg ut med mannen till fiskesjön.
Och detta en söndag!

Jag som älskar att såsa på mina softmorgnar på helgerna kunde inte somna om när katterna väckte mej vid halv sju och konstigt nog kände jag mej ganska pigg så halv åtta klev jag upp,  kaffet åkte på och jag tog mej i kragen.

Vädret var helt underbart och vi satt väl någon timme på isen, dock utan resultat.



Jag tyckte det var läskigt när det knakade och sjöng i isen runt mej men jag såg ju ner i hålet att den är tjock.





Kallt så in i vassen att ligga nedfryst i isen.

Jag tröttnade ganska snabbt när inget hände så vi gick till viken där isen släppt,  mannen ville testa att kasta lite fluga.




Inget napp där heller och det var skönt att kliva in i bilen för än så länge värmer inte solen så där väldigt mycket.
Men man har fått frisk luft och solsken så man kan orka en veckas arbete.

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-02-06 16:13:37

Hej! Jag tycker också att det är botten med lördagskvällarna nu! Jag vill inte heller se hundrafemtielva deltävlingar, möjligen kan jag tänka mig att se finalen...men, jag gjorde ett undantag igår, pga Danny! Jag är lite svag för den pojken, o så ville jag se hur Marie skulle klara sig, o det gjorde hon bättre än jag trott.

Har du kollat upp detta med fb-fakturan? Stod i kvällstidningarna om det också, du ska bestrida!

Här ligger en halv meter snö på isarna, helt omöjligt att gå ut på dem...trist

Trots pussande kurrande katter så sov jag idag till halv tolv, det du!

Kramen

Postat av: Madeleine

Publicerad 2011-02-07 08:57:18

Vissa dagar har man en massa energi när man vaknar tidigt o det känns himla skönt att få saker o ting gjort innan lunch. Det var toppen väder igår o då får man passa på att vara ute i den friska luften trots att det fortfarande är lite kallt. Kram Madde

Postat av: Berith

Publicerad 2011-02-07 09:31:34

Jag vågar inte gå ut på isen! Har drömt flera gånger att jag brakar igenom is och kan inte komma upp igen. Jag ser folk ovanför som försöker rädda mig, men det går inte. Spelar ingen roll hur tjock isen är, jag går inte ut!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-02-07 19:40:41

Ha ha.. Du har lyckats ta ett kort som är ungefär som mitt från förra helgen. Det på hålet i isen menar jag. Jag letade också efter fiskar som vi skulle fånga, men vi hittade inte en enda en.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-02-07 19:40:41

Ha ha.. Du har lyckats ta ett kort som är ungefär som mitt från förra helgen. Det på hålet i isen menar jag. Jag letade också efter fiskar som vi skulle fånga, men vi hittade inte en enda en.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela