TyraTok

Livet är ett äventyr!

På´t igen...

Publicerad 2011-03-30 22:11:54 i Allmänt,

... för imorgon har jag bjudit hit kollegorna på lite mat och vin,  det var ett tag sedan vi partade nu och nästa fest är inte förrän i maj.
Man får inte tappa stinget! :o)



Annars har man väl glidit in i arbetslivet efter festandet igen... lite motvilligt.
Eller... första dagen i tisdags tog jag ju ledigt på eftermiddagen eftersom dotter J äntligen skulle få bort sina stift i handen och den historien avlöpte väl.
Kirurgen ville gräva efter dem med lokalbedövning men det gick hon inte med på,  i så fall hade hon velat veta det innan så hon krävde sövning och så blev det.

Alltså har jag jobbat min första hela dag idag på en vecka och det gick ju... övertid väntas i framtiden för förändringens vind blåser på avdelningen så jag softar lite nu.

En annan som softar är Olle... han har visat sej vara en prylbög och fullkomligt älskar när det låter i mobilen, han blänger uppfodrande på mej att jag ska svara, haha.
TV-dosan vill han också helst kontrollera, den luringen.

.

Ett problem dock med dessa katter... någon av dem pinkar fortfarande lite här och där inomhus.  Det har hänt några gånger nu och vi gissar att det är Lasse liten som ju gjorde det förut,  men man kan ju inte vara säker förrän man ser det.
Fortsättning följer...  en katt som skvätter inne slutar inte... men faktiskt har det inte hänt på över en vecka... hoppas för dom är så himla charmiga!

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-03-31 14:44:06

Hej! Nu får du väl ta o lugna ner dig lite gamla människan! Haha, partaja du så länge orken finns, sen är det slut på det roliga..,..

Jag fick gå upp 6 imorse för att hinna till stan till röntgen, gissa om jag är trött nu...gäsp

Hoppas nu att katteländet slutar pinka inne, det är ett elände, o det går ju inte att ha det så i längden!

Kramen

Postat av: E

Publicerad 2011-03-31 15:36:43

Shit vad du håller igång! :0)

Postat av: Britt

Publicerad 2011-03-31 22:04:17

Klart man ska fira ordentligt. Allt som förgyller vardagen är ju välkommet efter en lång kall vinter. Och om det är som du säger att det senare innebär övertid och omorganisation på arbetet är det väl bara att passa på nu när det finns tid för fest.

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-04-01 06:19:43

Katter är härliga djur men pinkar de inne blir det sm´nabbt mindre härligt. Hoppas det löser sig.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-04-02 06:19:31

Det gäller att ta vara på vännerna och ha trevligt, det är livskvalitet. Kattpinkande kanske handlar om revirmarkerande när det gäller katter. Det kanske går över.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-04-02 08:52:02

Morning! Synd det där med kattpinkandet...jag skulle bli vansinnig!

Har läst ikapp hos dig...vilken härlig födelsedag du fick! Låter så mysigt det där med dina bröder o fotografierna...

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela