TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det gick över...

Publicerad 2013-02-23 14:22:23 i Allmänt,

 
... det slöa när chocken väl lagt sej!
 
Man märkte verkligen att hon kände sej hängig och förvånad över vad som skedde i hennes kropp, den lilla gullehunden.
Eller lilla och lilla... jag mätte henne och hon är faktiskt 53 cm hög
.
 
Så här låg dom en morgon när jag hade gått till jobbet... händer inte ofta inte.
Den här synen är inte heller vanlig här i huset längre...
Ibland slåss dom så det ryker tussar men när det vankas mat står dom och gnider sej mot varandra... lustiga katter men ack så morgonpigga tyvärr.
Längtar efter varmare tider när dom vill vara ute hela nätterna så min nattsömn blir lite bättre.
 
För övrigt har februari sprungit förbi som en storm... måste ha varit årets pankaste månad så det enda vagansen vi kostade på oss till alla hjärtans dag var hembakad pizza.
 
 
Så fyller ju förstås mannen år i februari också men han var så fiffig så han bakade sin egen tårta medan jag var på jobbet,  jag blev mycket imponerad!
 
 
Fick till och med lite ågren för att jag inte fixat men jag mådde verkligen inte bra kvällen innan.
Kände när jag gick från jobbet att jag nästan behövde vända tillbaks för magen rumlade till men insåg att det nog var bättre att ta mej hem.
 Fick skicka SMS till sonen att komma och hämta mej med bil från tåget fast det bara är ca 300 meter att gå.
Hade vansinnigt ont i njurtrakterna i tre dagar efteråt och insåg att jag ska inte sitta i lunchrummet och skryta över att jag ätit ett äpple utan att känna av det hädanefter... ja jag ska helt enkelt inte alls äta äpplen.
 
Nå, det gick över och jag kände mej som sagt lite taskig som inte fixat något så jag bakade bullar och när jag ändå var i farten blev det matbröd till kollegornas fredagsfrulle och även till min egen brödburk.
 
 
Nu är det lördag, mannen är på kurs i föreningsteknik,  jag ville inte offra en ledig lördag på detta ämne så jag är hemma med Sherry och städar och fixar.
Mannens son behöver låna plats i vårt garage för en bil och grejer och där är ju fullt med min sons saker så nu ska de flyttas in i källare och gäststuga istället.
Då gäller det att jag får ordning på källaren och nu när dotter J och hennes T hjälpte mej att ställa den stora Expedit-hyllan bra så kan jag äntligen organisera där nere.
Sånt gillar jag!
Att hitta bra och snygga  lösningar och få saker på rätt plats!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2013-02-23 21:53:45

Så mycket gottigheter du visar upp. Ruter i den mannen som gör sin egen tårta när kärleken inte behagar göra det... :-)

Litet synd om dig är det allt om du inte kan äta äpplen som är så gott... äppelkaka och sådant, går inte det heller an!?

Postat av: Selma

Publicerad 2013-02-24 09:04:21

Det där med ordning, det verkar vara en ouppnåelig dröm det.

Postat av: Britt

Publicerad 2013-02-24 20:17:35

Är det gallan som gör sig påmind?

Härlig hjärtpizza!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela