TyraTok

Livet är ett äventyr!

Muskler i vila...

Publicerad 2013-02-07 20:10:08 i Allmänt,

... vet jag att jag har gott om!
 
Men det tänkte jag inte på när det började göra ont i hela mittendelen av kroppen när jag nyser,  hostar eller vänder mej om i soffan eller sängen.
Men så la jag ihop två och två... att skotta snö två gånger per dag är jag ju inte van vid så naturligtvis är det träningsvärk!
Tänk om det kanske rentav försvinner något litet gram från simringen också!
 
Dotter D skrev att dom inte skottar upp så breda gångar och jag ska nog också krympa den. :)
 
Jag hade ju tänkt gå långa raska promenader med Sherry så hon inte helt tappar formen nu när hon inte får springa i skogen om dagarn men det blev bara så i måndags innan förkylningen landade i kroppen.
Har nog aldrig behövt snyta mej så ofta!!
 
På onsdag morgon vaknade jag med feber...  hade sovit hela natten i soffan för när sonen åkte till jobbet och jag satt och tittade på TV började det rumla om på övervåningen så varken hunden, katterna eller jag ville upp.
Trodde först att det var för att jag låg under varma gofilten som jag var varm men icke.
Så nu har jag legat lågt, blev inget onsdagsmöte och inte heller torsdagsmöte på jobbet utan bara hemmahasande,  inte så långa promenader men  har ändå försökt roa Sherry med besök i djuraffären och hemma hos Helena.
 
Full fart mot kameran!
 
Har släpat ner alla pärlor och belamrat matsalsbordet och även börjat virka tofflor och en mössa.
Att sitta stilla är inte min grej men orkar heller inte göra allt jag hade tänkt hinna denna vecka... högst irriterande måste jag säga.
 
Hoppas jag är pigg nog att göra besöket ute i en skola som är avtalat imorgon, sedan tar jag helg efter en vecka med tre arbetade timmar!

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2013-02-10 09:18:02

Min mamma är 75 år och skottar snö som motion. Hon säger att det är den bästa motionen...så du har nog inte fel när du säger att en del av simringen nog blir lite fastare efter den här vintern.

Trist att bli förkyld. Verkar som om hela Sverige är förkyld. Förra veckan hade vi 6 barn av 17 på förskolan. Alla andra var förkylda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela