TyraTok

Livet är ett äventyr!

Gästspel...

Publicerad 2014-07-24 23:53:09 i Allmänt,

... gör jag på jobbet denna vecka och någon/några dagar nästa vecka beroende på vädret.

Hade ingen ångest och det har inte känts fel att jobba denna vecka trots finväder,  konstigt nog!
Tycker det är rätt skönt att komma in och få lite koll på läget för det brukar bli rätt intensivt om man kommer tillbaks i mitten på augusti.
Inte jobbar vi så intensivt heller... telefonen ringer sporadiskt och inte många ärenden att hantera.

Nog hjälper det till att man är avkopplad och vet att man snart är ledig igen... vi spenderade ett dygn utanför Vansbro i den vansinnigt charmiga norskägda stugan där dom just satt in skjutdörrar ut mot den underbara utsikten!

Här skulle jag kunna sitta året om och bara glo!!
Spelade också ett nytt (för oss) spel som heter Sequense... himla skoj så det ska inhandlas!

Under den veckan rev vi också väggen mellan matrum och kök till min stora lycka!!

Lycka för att väggen inte var så bärande som vi först trott och lycka för att jag upptäckte att det är pärlspont bakom skivor och tapet!
Mindre lycka när jag fick avslag på ett lån som IKANO bank gjorde ett personligt erbjudande på, så nytt kök får vänta lite... vette tusan om jag väljer IKEA-köket då... har konto där som aldrig misskötts och inga betalningsanmärkningar!
Nå... dörröppningen räcker och är en vinst för mej så länge.  så kör vi vidare på resten vartefter.

Helgen spenderades i stugan med mannen,  dotter J, broder och exmake med familj.
 Köpet av syrrans stuga än nu klart så jag har exkroken som granne men det är så skönt att huset får leva vidare och tas omhand.

Det var magiskt vackert nere vid sjön!

Lilla T hade fått ett kastspö och hon var banne mej en fena på att kasta ut och veva in, fick napp men det missade vi alla så den fina abborren släppte!
Hon fick dock upp en mindre modell på söndagen.
Sherry var vansinnigt intresserad av den, hon snodde en i Vansbro ur en balja men den här kom hon inte åt!
Ikväll har jag haft bästa kollegan B här, vi har käkat sill och druckit vin på altanen, orkar nog med en fredag också innan det är helg! :)
Det är bara B och jag som jobbar nu och som sagt... läget är lugnt i Stadshuset denna vecka! :)

Semester...

Publicerad 2014-07-15 21:45:10 i Allmänt,

... vilket underbart ord!  Jag har haft just det i snart två veckor och vädret har varit suveränt!

Jag började min semester en torsdag,  samma dag som Power Meet drog igång i Västerås och på kvällen var vi in och kollade lite på de bilar som börjat cruisa runt.

På fredagen åkte vi in på eftermiddagen, då skulle vi få åka med Ö i fina Buicken för han var uttagen bland de tvåhundra bilarna som skulle åka finbilscruising.
Fantastisk upplevelse för folk hade gått man ur huse och det stod så mycket folk efter hela vägen och applåderade!!

(Bilden lånad från Västmanlands Läns tidning.)
Här glider vi fram!

Den här bilden tog kollega C när vi kom i kortegen.
På kvällen cruisade vi igen men då körde min karl och det tog tre timmar att ta sej första cruising-rakan.
Exmaken med familj stod och väntade på att vi skulle komma och de fick vänta, haha.
På vägen plockade vi upp sambons son som vi såg i folkvimlet.
Naturligtvis måsta man också åka och köpa burgare på Max.

När vi hade lämpat av Ö vid sin husbil ute på flygfältet där själva Power Meet är, på natten tog vi Buicken hem till byhåla i natten och det är alltid lika häftigt att glida fram i mörkret och låtsas lite att det är vår bil. :)

På lördagen var vi på väg in igen på kvällen för att delta i vimlet men just när svängt ut på 66:an så ringde Ö, då satt han och K utanför vårt hus, vi skulle in och cruisa igen så det var bara att vända.
Är så himla roligt med denna folkfest som man inte vill missa.
Vi stannade på crusing-rakan och käkade en viltkebab innan vi åkte vidare och vädret var kanon denna helg, varma fina kvällar.

Fullt ös i bilen framför!
Ja, det blev en rolig Power Meet-helg även denna sommar!

Jag ska härma...

Publicerad 2014-07-02 11:55:43 i Allmänt,

... min bloggvän Paula som ofta ger goda boktips!

Jag började läsa en bok som heter Blå koral av Louise Boije av Gennäs,  jag hittade den i vår bokhylla på jobbet.
Innan jag hunnit speciellt långt var jag hemma hos goda väninnan Siv och fick se den i en av hennes redigt gedigna bokhyllor och den låg ihop med boken till vänster nedan, Högre än alla himlar.
Hon berättade att det var den första av de två så jag fick låna den och under våren har jag läst båda,  det har tagit tid för jag läser mest på tåg och buss men jag måste säga att de är verkligen bra!
Mot slutet på Blå Koral läste jag innan jag somnade också för jag var så nyfiken på slutet.

Sivan, som vet allt om böcker säger att det ska komma en tredje som hon väntar på och nu gör jag det också!

För övrigt är det onsdag... solen skiner och jag börjar min första semesterperiod kl 16.00 idag.
I helgen dundrar det här i Västerås för Big Power Meet börjar idag, ska bli skoj att se alla snygga bilar och folklivet.
Den här träffen som är en av de största har verkligen satt Västerås på kartan!