TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mardrömmar...

Publicerad 2014-11-11 22:19:13 i Allmänt,

... är det ett tag sedan jag hade,  eller i alla fall ganska länge sedan jag kommit ihåg vad jag drömt om.
 
Men som jag drömde inatt minns jag väldigt klart!
Första drömmen handlade om att jag hörde konstiga ljud och gick ner på undervåningen.
Till saken hör att jag i lördags upptäckte att någon varit långt upp på våran tomt, gått in i gäststugan och stulit min nya cykel, och mannen upptäckte igår att de även varit i garaget och tagit två flugfiskespön.
Olustigt som tusan även om vi får skylla oss lite själva som inte låser hela tiden.
 
Nå, jag kom ner på undervåningen och överallt hängde vita tunna gardiner som jag trasslade in mej i och när jag kom in i köket kände jag mej helt matt och kraftlös, ramlade baklänges och försökte dra mej upp genom att ta tag i köksbordet flera gånger.
Till slut lyckades jag men jag blev svagare och kände mej helt borta när jag famlade uppför trappan, försökte väcka mannen sittande bredvid hans sida av sängen på golvet. 
Bad honom ringa ambulans för jag trodde jag skulle dö...
Då vände han sej bara om med hånfull blick, kollade på mej och somnade om.
Och jag vaknade,  helt panikslagen... usch en sådan otäck känsla!
 
När jag väl somnade om drömde jag att jag befann mej i ett hus på en höjd och det kom flera människor springande in i huset med en kvinna som var illa skadad. 
De la henne på en säng och började ta hand om henne och då kom en man springande för att anfalla henne igen. Vi hade lyckats stänga alla dörrar men det var många glasrutor och han bankade galet på dem,  Jag kände mej säker och gjorde fula miner till honom men helt plötsligt insåg jag att jag inte alls var säker bakom glaset... han stirrade på mej med smala iskalla ögon... huuu!
Och så vaknade jag med ett ryck och slog på TV:n för att distrahera men nog tusan hamnade jag i samma dröm igen när jag slumrade till så det var bara att gå upp igen.
Släppte ut katterna, tog en citodon mot värkande höft och ställde sedan om klockan en timme senare för att hinna få lite sömn och jag slocknade till slut.
 
Trodde knappt jag skulle orka vara med på vår grejbytarkväll på jobbet men jag orkade det i alla fall.
 
Här är två halvgalna kollegor som agerade modeller för kvällen så vi fick se kläder, smycket och skor ordentligt!
 

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2014-11-12 21:49:08

Fy vilka otäcka drömmar du bjuder oss på! Är det efterräkning av de objudna gästerna, att du inte känner dig riktigt trygg just nu. Amatörpsykologisk fundering.... ;-)

Jag hooppas det var en "undantagsnatt" och du i fortsättningen ska få sova sött om nätterna.

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2014-11-16 13:00:04

Hu, håret reser sig när jag läser om dina mardrömmar, fyyy
Jag drömde också knäppt härom natten, gick o kånkade o bar på en massa grejer, mattor, fulla kassar där det ramlade ur grejer hela tiden, sen stod jag i trånga hissar och när jag klev ut så hamnade jag på hårdtrafikerade gator i helt okända storstäder. Totalt vilse kan man säga...jaja, jag vet i alla fall vad som är orsaken till kaotiska drömmar, bara att hoppas nu att läget lugnar ner sig, önskar detsamma till dig
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela