TyraTok

Livet är ett äventyr!

Solen förbarmade sej...

Publicerad 2014-11-26 00:16:59 i Allmänt,

... över oss idag och eftersom jag hade hört ryktena så tog jag ut en semesterdag!
 
Jag blir himla trött av mörker som de flesta av oss blir så det var underbart att vakna till vid 9-tiden och se solen skina in bakom den tunna gardinen, med två varma hundar i sängen.
Gick sedan en promenad med hundarna i sooooolen, så underbart och välbehövligt!
Snacka om att man laddar batterierna av ljuset!
 
Har varit lite utpumpad av mörker, regn och blåst och yngsta dotter i norr vakar över gammeltant Tequila som inte är så kry längre.  Sov inte en blund natten mellan söndag och måndag utan låg med mobilen beredd vid kudden för att besvara varje mess,  och tomglodde på TV medan tårarna rann.
Men hon är seg, hela familjens trogna trotjänare och idag har det varit rätt lugnt fick jag rapport om.
Hade jag hunnit köpa mej en bil hade jag tagit ledigt hela veckan och åkt upp.
 
Idag, (nästan igår) är det två år sedan en av mina storebröder dog hastigt i hjärtinfarkt så dagen har känts lite tung.
Tur att jag fick åka in och gå på målarkursen med mina underbara kollegor!
 
Får inte in några bilder... försöker lära mej denna nya dator.
 
 

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2014-12-01 18:50:44

Testar om det går att kommentera här. Numera kommer jag ju in på din blogg och kan nå kommentarsfältet. Det är tufft när hundar blir sjuka. Hoppas det går bra.
Ha en bra arbetsvecka!

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2014-12-01 19:05:17

Bästa vän, nu vet jag ju redan att Tequila gått över regnbågsbron. Usch det är så förtvivlat ledsamt. Oavsett om hunden är gammal och har levt sitt liv så vill man inte skiljas åt. Även om hon inte bodde hos dig längre så var ju du hennes matte.
Men ett bra hundliv hade hon...
Många styrkekramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela