TyraTok

Livet är ett äventyr!

Huvudvärk igen!

Publicerad 2007-11-28 12:12:44 i Allmänt,

Nej, jag ska nog inte nyttja alkoholhaltig glögg!
Vaknade med bang i skallen igen! Kan det vara hjortronen...? :o/
Huvudvärken vek sej visserligen för en Alvedon men det är retsamt. Om man åtminstone hade haft en helkväll så det var värt pannknacket!!
Så fick man skura köksbänken för jag välte min kaffemugg förstås, och där stod mina kokböcker, snyggt! 
Vissa dagar ska man nog inte kliva ur sängen... det ska bli så spännande att se vart det bär idag.

Har i alla fall duschat och spelat en match på Betapet.se, en av mina favoritsajter. Tur det är gratis!
Tänkte sticka klart den andra sockan men nu har jag fått totalt hjärnsläpp igen och fattar inte hur jag lyckades göra hälen på den första. Hur många gånger jag än läser beskrivningen står det still... har hjärnan åldrats så mycket på några veckor?!

Oj, nu kom mannen in med posten och det är ett jättestort brunt brevpaket till mej!!
Hm... det lilla jag köpt på Tradera är inte så stort för det är bara pärlor och lite ark med julgrejer... måste slita upp det.
Det var ett välkomstpaket från Amelia... helt sjukt för jag har just sagt upp min prenumeration där, till och med fått bekräftelsemail på det.
Ett fult litet ljusfat och två kuddfodral plus en tunn pläd,  dom var inte så dumma, lite beigt bara.
Kanske var det där en gåva jag skulle fått när jag började prenumerera? Minns inte att jag fick något då och jag brukar ta prenumerationer när det är något roligt att få, det gäller ju att utnyttja tillfällena.
Det låg en lapp i att jag var välkommen som ny prenumerant... hoppas jag inte får tidningen igen nu bara! Tänkte att jag ska vara tidningsfri nu ett tag, har haft både Amelia och ICA-kuriren men tröttnat på på båda.
Får nog maila Amelia för säkerhets skull och kolla.

Jag ska börja jobba kl två och nu är hon tolv redan och inget konstruktivt har blivit gjort. Får man vara så här lat??
Nu ska jag i alla fall leta rätt på dom förbenade smyckelåsen för jag behöver dom! 
Så ska man hinna äta något också... får bli resterna från igår så får mannen göra nåt eget senare, han ska ut i skogen och leta jakttorn nu.
                                                                                    image22
                                                                                                            

Det är sällan man kommer så här nära en älg i frihet, vi brukar åka på lite safari under våren för att kolla på djuren. En gång raglade det upp en liiiiiten älgkalv framför bilen med sin mamma, så fascinerande att se! Tre gången har jag sett lodjur och en gång en varg!
Härom natten sprang det ju en stor vacker räv utanför vardagsrumsfönstret här hemma, tur inte katten var ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela