TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lön!

Publicerad 2007-11-27 23:07:38 i Allmänt,

Vad jag är avis på dom som får lön 25:e!
Fast om jag tänker efter... vad vore skillnaden... man vore lika pank en vecka före löning i alla fall.
Nu är det äntligen 27:e och pengarna bara trillar in! Not!
Men man kan drömma... drömma om december-lönen som lär  bli fin.  Sista delen av kommunals stupida avtal kommer ju in och så all min övertid! Då är slitet värt all möda... kul att ha råd med jul!

Fick lite mer tid idag för när jag haft babysimmet och käkat lunch med N blev jag kvar för att fika. Kan ju inte motstå kaffedoft!
Svarade i luren eftersom jag ändå var närmast och en dam frågar om det går bra att hämta dom 120 presentkort  som hon har beställt  imorgon, fast hon ville ha 140 nu.
Cheeezuz tänkte jag, har inte sett några högar med kuvert och rusar in till kontoret... ingen har hört om en sådan order. Till slut hittar vi beställningen... under en massa reklam i faxhögen.
Det här låter väl seriöst!?

Nå, skam den som ger sej... ryckte tag i praktikanten och skrev så fingrarna glödde, häftade och stoppade i kuvert gjorde vi i en rasande fart och det löste sej.
Känner av i högerhanden nu för jag skrev ca 100 babysimsutskick mellan 06.00 och 9.00 imorse.
Men det är bra med mycket att göra för då går tiden fort. Kom hem 17.00 istället för 14, och åkte och köpte hjortronglögg som belöning. Den var helt OK men inget slår Blossas starkvinsglögg!!

Ikväll somnade jag en skvätt i soffan, bara tvunget efter sååå tidig morgon, men vaknade av pling i datorn. Yngsta dottern var pratsugen och skickade roliga bilder.  SMS:ade med andra dottern som fortfarande jagar lägenhet, och värmde glögg!
Fy vad mycket glögg jag dricker... men det är ju bara en månad ungefär. Tur det. Fast det finns ju annat roligt att peta i sej under andra årstider...

Sen var det Äntligen hemma. Häftigt kök hon fick till. Jag tycker också att det är helt onödigt att blåsa ut hela kök och göra nytt när gammalt kan vara så charmigt med lite hjälp. Nya kök är oftast totalt opersonliga, och som dom visade på Plus, inte jämt så nogrannt monterade och funktionella.
Konstigt nog är det oftast karlar som ritar kök och hur praktiska är dom?

Nu sitter jag och väntar på att en ny laddning hjärtor ska bli färdiga i ugnen, M julskyltade för fullt här nedanför i kväll och jag vill ju också bidra och gärna sälja lite! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela