TyraTok

Livet är ett äventyr!

Småshopping

Publicerad 2007-11-23 18:36:45 i Allmänt,

Idag har det varit en så avspänd och lagom dag.  Hade inte ens huvudvärk efter mina två muggar glögg igår!! 
Jag hade ju nästan börjat ge upp hoppet men tänkte att jag testar en tredje gång att glögga utan pannknack dagen efter, och se, det gick!  Hoppas det funkar ikväll med för imorgon ska jag ju jobba och det lär bli en hel del att göra... 
 
Åkte in till sta´n strax före 12 och mötte upp dotter D och sonen. Vi käkade/fikade på Stugan, hur länge sen är det inte sen jag var där... kan det vara när vi gick från  jobbet och bowlade en söndag för länge länge sen?!
Då satt vi i och för sej ute i solen, det ville man definitivt inte göra idag i det snöblandade regnrusket.

Sen vart det en vända runt på sta´n med lite småhandlande.  Global Living, Tiimari, DesignTorget, Panduro, Åhléns och Indiska för att vara exakt.  Hittade lite smått och gott till julkortsmakeriet och lite pärlor och tråd. Så köpte jag häftig fimo-lera, ska göra hearts of stone! 

Fick inbjudan till taco-kväll hos exet idag. Trevligt med en ex-make som gillar att stöka i köket och bjuda in folk till middagar! :o)
Nu kom just SMS igen att dom gärna äter älgfärsbiffar här om två veckor så jag får väl bjuda igen dårå. Får höra med min kock om han har tid då... hehe.

Nu ska jag plocka fram den kreativa ådran i mej och göra klart armband och örhängen till Petra och så prova min nya lera. Tur elen ingår i hyran här när man ska ha grejer i ugnen ett tag!
Så kan man värma extra mycket glögg på spisen också... men man kan ju drömma en stor sangria i handen på en uteservering i värmen.

                                                                                                      

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2007-11-23 21:37:32

Braaa där jobba på ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela