TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dagboksläsande

Publicerad 2008-03-11 23:01:54 i Allmänt,

Nu blev jag seg i kolan av för mycket stirrande i skärmen... loggade in på Arosportalen och läste igenom hela min dagbok från år 2000 till 2002... jisses vad man har festat!!
Åjåj vad kul man har haft,  mycket galenskap... då var det minsann drag i partypingvinen... nu är det mest fönsterdrag i det gamla huset som partypingvinen bor i...
Och ungarna och deras tonår...hmm...skönt att dom är vuxna och efter diverse irrfärder hit och dit hittat rätt i livet.

Var pigg som en mört innan jag hamnade här.
Sov i soffan efter tidigt arbetspass och introducering av nya små deltagare i babysimmet, och gamla med för den delen som avancerat till nästa grupp.
Det jobbet måste vara ett av de roligaste man kan ha. 
Innan man är ombytt och har släpat fram alla grejer tycker man det är pest och pina, men när man väl ropat upp alla och kliver ner i bassängen är det så himla roligt!!

Mannen är sjuk och  får inte komma nära, gud nåde om jag blir sjuk tills partyfejan ska anläggas och kroppen ska trängas in i festarfracken på fredag.
La in en ansökan om semester på lördag för säkerhets skull...

Annars... intet nytt att rapportera från byhåla, hundarna är nödiga så jag får väl släpa mej ut i kylan, mannen är nerbäddad och sonen pratar i telefon hör jag.
Eventuellt får jag agera chaufför till gamle R imorgon som ska på läkarbesök, var ju mannens uppgift men är han däckad så får jag ställa upp.
Kanske kan man få träffa Snickar-Matte som tack?

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-03-12 10:11:14

dET REKOMMENDERAS att man ska dricka 2 liter vatten om dagen..eller rättare sagt vätska..men inte kaffe och te..
men det bästa är vatten...
och det är jobbigt...
har inte kommit upp i 4 dl än...sakta men säkert!

Vilken otur din gubbe har...som är sjuk..vet hur det är..jag är också soffliggande..*L*

Men det har för tillfället slutat regna här...

Postat av: TT

Publicerad 2008-03-12 13:41:31

Linda: Ja, vi har tvistat lite om det där på jobbet, den del säger att det egentligen inte är nyttigt att dricka så mycket vatten och andra säger att man ska. Jag försöker dricka en halvliter när jag jobbar i alla fall, vi har en mojäng på relaxen som ger ISKALLT vatten, då kan det gå ner.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela