TyraTok

Livet är ett äventyr!

Inget pynt

Publicerad 2008-03-22 10:45:44 i Allmänt,

image88
     
Nej, det är inte min trappa, sorgligt nog... 

Jag har ju en trappa ut men ställer jag nåt fint pynt där välter odjuren det när dom väller ut.
Påsk har förresten aldrig varit någon stor helg i min tillvaro, visst målade man ägg och hade påskris, (inte pås-kris, det kommer man aldrig att få tack vare sin totala brist på planering vid matinköp), när barnen var små men jag har aldrig bytt gardiner och haft mej.  
Jag älskar ju förresten lila och det är väl lite påskförknippat så då har jag lite pyntat året om.

Tyvärr råkar min födelsedag ibland infalla under påsken och då har det hänt att man fått någon ful tupp eller nåt sån´t i födelsedagspresent.
Min vän A som fyller mellan jul och nyår klagar också, hon kan få någon överbliven julgrupp ibland och hur kul är det?

Nu står jag är i cafét och har lyckats med ännu en öppning!
Är här rätt sällan så man får tänka till, men mackorna är bredda och garnerade och ligger på parad i kyldisken, kaffe och tevatten på plats, glassboxarna öppnade, varm korv i värmande vatten, ja, jag tror jag fixat allt.
Dock med lite hjälp med städningen ska tilläggas för jag blev lite sen hit.

Dotter D kom ut igår kväll och vill med mej in till sta´n i morse. Så fick vi ringa dotter J för jag trodde jag glömt mina nycklar på K-badet igår, och hon skulle dit, dotter D med för en relax-dag, men så ringde mannen och sa att han hittat mina nycklar i en kasse hemma...
Som tidigare undran, vart köper man ett nytt minne, inte till datorn utan till mej.

Nå, så fick jag äran att hämta dotter J, som försovit sej, vänta på henne och slänga av båda döttrarna utanför K och sen gasa järnet hit.
Tur jag handlade de sex litrarna mjölk och bananer som behövdes här igår för annars hade jag nog inte varit här än...
Jisses vilka köer det var igår när vi stannade till för att handla på Maxi...  jag trodde i min enfald inte att folk storhandlar på långfredagen!?
Det gjorde man minsann inte när jag jobbade i en Kvantumbutik på 80-talet, då var långfredagen en död dag.

Nu tittar jag ut över Mälaren, öppet vatten och solen gör att det glittrar och bländar mej totalt, men det är så rogivande att ha den här vyn, hellre än den fula Arosvallen som man ser från receptionen på K.
Får se om det blir någon rusch här, ännu är det lugnt och snart kommer C så det blir en bra arbetsdag.

När den är  slut ska jag ut och hämta mannen och sonen,  hämta J:s pojkvän O och sen J, och så landa hos  barnens far med nya lilla familjen för en god påskmiddag och mycket vin, har jag tänkt i alla fall.
Mannen får köra hem, han fick dricka när vi åt ute när han fyllde år och jag jämställer det med den här middagen, jag fyller ju ändå i morgon! :o)

image89    Glad påsk på er, ät inte så ni storknar!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-03-22 11:24:16

Svar: Japp, mycket smycken har det blivit. Men just nu är dom på en "utställning" så jag fotar dem när jag får tillbaka dom.
Må gott, nu ska jag städa och laga mat.
Kram

Postat av: linda

Publicerad 2008-03-22 13:16:15

Nej, har inga problem med att springa upp på nätterna!
Men nu är jag ganska van vid att dricka mycket vatten, innan operationen drack jag ca 3 liter vatten om dagen.

Hoppas det varit lugnt på jobbet idag!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-03-23 07:41:09

Godmorgon!
Hoppas att du får en bra söndag.
Själv ska jag nog bara ta det lugnt.
K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela