TyraTok

Livet är ett äventyr!

Varde ljus

Publicerad 2008-03-04 08:47:58 i Allmänt,

Imorse när jag åkte var det inte längre som att åka igenom en kolsvart tunnel till jobbet!!

Vilka framsteg, mörkret börjar vika hädan redan 5.15 på morgonen!
Nu är det fjorton dagar sen jag åkte så tidigt, så ljuset har ju haft lite tid på sej att leta sej hit.

Dock fick jag tvärnita när jag kom runt kröken upp mot det stora vita huset, lite för fort kom jag nog också för den delen, för där stod två blåvita fordon med saftblandare på taket och blockerade infarten.
Konstigt att man automatiskt blir lite stressad när man möter Tusse Batong, fast man  inte gjort något.
Nu fick jag stå och vänta lite men så körde dom undan bilarna och försvann.
E, som redan var inne i huset, berättade att dom följt efter hennes bil in på parkeringen, något hade tydligen hänt  i krokarna och dom letade efter just en vit bil, som hon kom i... men hon var inte misstänkt utan fick gå in och tända upp huset.

Annars har morgonen varit lugn, som vanligt och jag har hunnit skriva mina diplom.
Jag har lite motstridiga känslor inför det här med att börja 5.30.
Som jag tidigare nämnt... eller gnatat om snarare, så gillar jag att sova länge, men när jag väl är uppe går det så bra och det är så skönt med lugna morgnar på jobbet.
Denna vecka har jag bara morgnar utom imorgon, onsdag, då börjar jag 14.00, så det är lite svårt att få en rutin på att lägga sej i tid och kliva upp tidigt.
Men jag är ju ingen vanemänniska så det spelar ingen roll, bara man får sova lite middag funkar det.
Tror inte jag skulle vilja ha kontorstider... eller... nja, nä, jag gillar att kunna lägga mitt eget schema som vi gör, och ha lediga vardagar när det passar mej.
Jag kan ju dessutom lägga mycket helg vissa perioder för att få bra OB på lönen.
Jag läste någonstans att skiftarbete förkortar livet med cirka tio år...  hemskt, för en del har ju inget val.

Idag är första dagen på heltids-schema, får se hur det känns... men det är skönt att ha fasta tider och inte bli inringd för att komma upp heltidslön. Nu kan man planera sin fritid lite bättre och mannen slipper bli besviken för att jag tar så mycket extratider när han har tänkt att vi ska hitta på något.

Nu börjar hungern riva i magen, tur man laddar upp med två frukostar, det behövs för det är lite tidigt att äta mat vid elva, före babysimmet, lunchen får vänta tills jag är hemma strax efter två.
Sen blir det perfa att lägga sej och slumra i soffan så man orkar med kvällens vedermödor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela