TyraTok

Livet är ett äventyr!

Inget vårrus

Publicerad 2008-05-20 22:52:18 i Allmänt,

I morse när jag åkte till jobbet och svängde in på Vasagatan funderade jag vad det var för klumpar på motsatta körbanan men när jag kom närmare såg jag att det var tre gräsänder som låg där i godan ro.
Hoppas bussen jag mötte hann se dem....

Hoppas även att det gick bra för mina kära arbetskamrater som orkade igenom Vårruset.

Jag själv åkte hem och förblev hemma efter min långa sega dag mellan 5.30-15.00.
Hade foten varit i bättre form så kanske... eller näe... sist jag sprang regnade det så brallorna blev så blöta och tunga att dom nästan ramlade av sista kilometern och jag kunde dessutom inte gå på fyra dagar. 
Jag kan nämligen inte gå ett lopp där andra springer, jag kubbar vare sej jag har kondis eller inte, och jag har springförbud av doktorn.

Och S, min kumpan som jag slitit loppet med två år har åkt hem till östra grannlandet för hennes mamma var dålig, hoppas det går bra.
Dessutom har jag mens, bra ursäkt va!
Nu är jag 47, kan det inte försvinna?

Vi handlade, åt, sov i soffan och tog en promenad med hundarna, betydligt mer rogivande för mej.
Lyckades till och med pilla ihop en fotlänk... det går inte fort i min produktion just nu.

Dammade TV:n och se där!  Det fanns en bild där bakom så jag fick se en repris av Bygglov och Äntligen hemma med ett halvt öga.
Har hört vissa eurovision-låtar från vardagsrummet och enda gången jag orkade lyfta på rumpan och gå och kolla var när mitt kära Finland kom och bröt av! :o)
Schlager är INTE min grej om vi säger så.

Så ringde en kille från Bluestep.
Naturligtvis strul med låneansökan för att jag inte är skriven på lägenheten jag vill belåna. Han skulle kolla upp lite juridiska saker, men jag hyr ju inte ut den utan min son bor i den.  Mellan oss finns inget kontrakt så att säga.
Vi får se hur det blir...  behöver ju inte den stora summan men kan å andra sidan fixa saker som behövs om jag får det.
Då skulle jag bygga ett inglasat uterum i stugan!
Eller jag... haha, mannen skulle få slita hela sommaren med det medan jag satt i hammocken och gungade med ett glas vin.
Närå, jag gillar att hjälpa till, tycker ju om allt skapande och att bygga är att skapa.
I somras byggde vi en vedbod av en gammal friggebod vi fått av en kompis så i helgen tänkte jag måla den om vädrets makter tillåter en stughelg.
Tänk att få sitta nere vid eldstaden i mörkret och glo in i brasan!

Måste skaffa mej en ny kamera också! Känner mej handikappad utan men får nog vänta tills skattepengarna anländer.

Så är klockan 22.45 men jag är inte trött och börjar inte förrän 15.00 imorgon så jag ska nog spela lite Alfapet kanske, det var ett tag sen.

Kommentarer

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Publicerad 2008-05-20 23:09:54

Jag har haft barn fem gånger sedan min dotter föddes för 2½ år sen. Då har jag firat födelsedag 2ggr, nyår 1 gång och gått på bio 2ggr.Annars har jag klarat mig helt själv förutom om jag har behövt lite barnpassning när jag har haft ett viktigt ärende att sköta några gånger.

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Publicerad 2008-05-20 23:10:20

jag har haft barnvakt,ska det tå i början, haha!

Postat av: Ann

Publicerad 2008-05-21 05:08:13

Morning! Det blev en saab 9-5 Kombi Lineair -06:))

Postat av: Tania

Publicerad 2008-05-21 23:06:05

Jag är 51 och har fprtfarande mens trots att jag inte ha några äggledare :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela