TyraTok

Livet är ett äventyr!

Må bra...

Publicerad 2008-05-05 20:48:32 i Allmänt,

... vill väl alla göra.

J
ag vill inte bara må bra, jag är inte fåfäng, men jag vill se proportionerlig ut, inte vara så tjock på mitten liksom.
Därför har jag idag mätit och vägt och donat, skrivit in mej på Må Bra-sajten och noterat allt jag ätit och motionerat under dagen.
Fiffigt system, nu ska vi se om det fungerar.

Har lyckats få in deklarationen via nätet också, den utomordentligt trevliga människan på banken upplyste mej om att det antagligen var mitt bank-ID som var för gammalt, bara att förnya och deklarera!

Hon berättade även att det var hon som cyklat förbi och hejat förra tisdagen när vi satt ute... snyggt jobbat TT, sitta ute och dricka vin en tisdag när man dagen innan varit inne och sökt lån... undrar vad hon tror...
Ja, det får tiden utvisa, får reda på senast fredag om jag beviljats något lån.
Hon trodde det skulle gå bra med tanke på kalkylen, den var utomordentlig sa hon, låga omkostnader och skaplig lön, i alla fall i förhållande till utgifterna.
Och visst känner jag att det går runt nu när jag fått ut några heltidslöner.

Hon pratade även igenom pensioner och försäkringar och sådant som jag är helt ointresserad av och har noll koll på.
Fast jag vet ju att jag betalar på två pensionsförsäkringare i alla fall.
Hon sa att vi var jämngamla och hon visade fonder och sånt som var bra för oss som ska jobba 17-18 år till, uuuh!
Vi ska i alla fall gå igenom allt någon dag, samla ihop och fixa en förvaltare som flyttar och donar medan jag för nada, för den simpla kostnaden av 495 kr.
Så kanske man slipper äta kattmat och brödkanter när man är pensionär! :o)
Fast i min släkt hinner ju nästan ingen bli pensionist  innan dom lägger näsan i vädret förstås... kanske blir man en av de få!

Dagen idag har varit solig och fin, skönt när man är ledig.
Åkte in till sta´n med mannen, han skulle till läkaren och jag åkte ut till Hälla, skulle köpa örhängen men det blev en blus till dotter J, fanns bara i x-small, för det facila priset av 49 riksdaler.
Köpte hårfärgning med slingor, får se när jag orkar ta det steget sen.
Hittade även ett par fin-jogging-skor för 150 pix.
Har insett att det inte blir så mycket sandal och toffel-användande i sommar heller, fotdjävel (ursäkta) som aldrig blir bra!!

Här skulle bilden på skon vara men det funkar inte att lägga in den.

Annars har jag gått två promenader idag, en lite långsam 25:a med hundarna och en raskare 40-minuters, tvingade med mannen till macken, han skulle ha snus, då måste han  ju följa med!
Höfterna och benen känns åter som om jag hade bowlat en timme...

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-05-05 22:47:56

Håhå jaja, varför skulle man få vara värkfri en dag? Men varför gnälla....kunde varit värre..eller?
Kramisar

Postat av: Josephine

Publicerad 2008-05-06 05:45:41

Kemijärvi, det är långt upp det:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela