TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ny look!

Publicerad 2008-05-18 22:14:26 i Allmänt,

Snodde rakt av en ny header från snyggareblogg.se, som jag hittade på Petras sida! Ja, det var legalt att ta.
Så läckra grejer och jag föll för denna, vips såg hela bloggen fräschare ut, och jag älskar ju förändringar.

Igår kväll skulle vi på en mindre fest men den ställdes in så jag kunde sett Perssons Pack med Molina om man fått veta saker i god tid.
Nu ville jag i och för sej inte lämna mannen ensam på självaste nationaldagen så vi åt gott och drack lite vin för oss själva men båda var bra sugna att ta sista bussen in men då var det lite sent att tänka på PP.
Faktiskt så går sista bussen numera in 23.10, det är stora framsteg!
Och jag var på extreeeemt gott humör när Suomi slog Ruotsi i hockey igår!

Nu var vi i alla fall pigga imorse så vi kunde fullfölja våra planer att åka på gårdsauktion uppåt Kopparberg.
Tyvärr tog jag på mej joggingdojor med tunn sula, faaan vad kallt det blev om fötterna men vi hade roligt.
Mannen ropade hej vilt på allt jag bara andades att jag ville ha, men dom otroligt fina glasen från Kosta blev för dyra tyvärr... sååå snygga vinglas med svart fot.
Men bara på pin kiv ropade vi in de 12 snapsglasen, hon skulle minsann inte få allt!
Jag fick även en splirrans ny fin emaljkastrull, Arabia vilket bådar för kvalitetet, och mannen ett jättefint knivset, helt nytt med allt man behöver, plus att han ropade in lite jaktknivar och fiskeknivar.

Bakom oss stod ett par som vi började snacka med och det visade sej vara surabor, hon kände igen oss utseendemässigt tydligen. Jättetrevliga folks, finns tydligen sådana här i byhåla fast jag inte riktigt orkar leta rätt på dem.
Ja, det var kanske dumt sagt för jag känner trevligt folk här, infödingar och inflyttade men alla är inte lätta att komma in på livet sägs det men jag vet inte, jag har inte upplevt det.

När vi kom hem, stelfrusna och eländiga, så köpte vi pizza och tog ett glas vin igen!
Berith, jag vet... ;o)

Sen tömde vi två ölkrus och sparälgen och räknade ihop alla mynt vi sparat och det blev fasen över 1000 kr, tänkt att ha till semesterkassa.
Nu när jag jobbar heltid och vi bara har en bil hamnar det lite mer i dessa depåer så vi hinner nog få ihop lite till innan v 31 när semestern börjar.
Fast vi har inga planer... jag vill göra en Tallinkryssning men vi får se vad det blir.

Arbetsdag imorgonbitti kl 8 så jag planerar att ta 7.22-tåget så det är väl lika bra att kapitulera!

Kommentarer

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Publicerad 2008-05-18 23:09:08

Haha! Jag var tvungen att klä oss i blått och vitt för att retas lite med min mammas man som är helsvensk...

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-19 06:20:50

Godmorgon!
Tackar för det fina mottot.
Det var väldigt kul detta med motton.
Denna veckan händer inte så mycket, vad jag vet.
Ha en bra dag!
Kram

Postat av: Paula

Publicerad 2008-05-19 09:44:38

Headern är jättefin! Man blir glad då man ser den.
Oh, jag längtar till någon auktion. måste nog passa på i sommar. Inte för att jag behöver grejer, snarare tvärtom, men det är ju så kul!
Vi bodde några år i Kloten utanför Kopparberg, där vi drev Klotens värdshus (numera nedbrunnen).
Ha en fin start på denna vecka, vi har fått en massa snö i helgen...

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-19 21:35:45

Nej, de har det nog inte lätt, kanske därför de är så snälla, hihi
Jag är uppväxt med två skyttar! Det var inte lätt kan jag säga.
Ha det gott nu....det är sovtid för mig nu.

Postat av: TT

Publicerad 2008-05-19 21:49:27

Tumadre: Jag förstår! :o)
Jag brukade springa och ställa ut min finska
bordsflagga varje gång Finland vann där jag bodde förut för att reta mina helsvenska grannar.

Paula: Ja, det är en viss tjusning med auktioner, speciellt gårdsauktioner. Jag behöver heller inte mer som ärvt så mycket och just har packat flera lådor som ska till auktion!

Kattis: Sov gott, dags här med, alldeles för tidig morgon imorgon igen, urk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela