TyraTok

Livet är ett äventyr!

SOL!!!

Publicerad 2008-05-08 14:32:10 i Allmänt,

Men vilken underbar dag, och vad himla underbart att jag är LEDIG!

Det här behövde jag, verkligen...
Igår innan jag åkte till jobbet så ringde den trevliga bankmänniskan och berättade att hennes chef inte godkänt mitt lån, jag fick vänta ett halvår... suck... där gick ju humöret ner i botten.
Hon beklagade och lät uppriktigt ledsen och tipsade mej om Blue Step, men jag sa att där måste man låna minst 150 000 kr.
Nå, livet går vidare, man får hitta andra lösningar, kanske kolla med andra banker sa jag, har ju varit kund i Swedbank i 30 år, kanske behövs en förändring...  
Mmm, sa hon och frågade inte om vi skulle ses och prata över pensionsförsäkringar och sånt, hehe.

Igår passade bussen för en gångs skull in med mina arbetstider så jag hoppade på här utanför och hann köpa små guldringar till öronen och lite smyckeresår innan jag promenerade till jobbet.
Men där var inte heller så kul... N är inte alls på topp längre sen hon blev dissad för viket... och jag förstår henne.
Efter fem år så är man liksom timmis, möjligen, igen... näe...  inte tar dom tillvara på folk hos oss inte.
Vet inte hur jag ska fixa hösten om varken N eller dotter J blir kvar... 
Hoppas i och för sej att J åker till Oslo och bor med O och fixar nåt roligt jobb där,  en bra och rolig erfarenhet.
O fick ju jobbet han ville ha där efter bara någon månad, och hade flera erbjudanden innan.

Hmmm... kanske ska man själv flytta till grannlandet,  :o), mannen får i alla fall känna sej hemma.

Jaja, det blir som det blir... vi sitter ju inte i sjön men hade lite planer, tur man är flexibel.
Nu går jag ut i solen igen, jag gick med hundarna vid nio i morse och redan då kunde man gå i linne!
Nu har jag planterat om lite blommor, gjort armbandet jag hade en idé om och fixat till nya gardinerna i sovrummet, tvättat och dammsugit... ibland har jag eld i häcken minsann!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-05-09 07:18:47

Min kloka väninna L brukar säga att det finns en mening med allt!
Tack söting för kommentaren i min blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela