TyraTok

Livet är ett äventyr!

Apropå det okända...

Publicerad 2008-11-22 11:44:02 i Allmänt,

Läser ju i bloggar, både hos Anna-Karin, som finns i min länklista och Ann om oförklarliga saker som händer.
Det gör det här i vår lägenhet med ibland som jag berättat förut, och även uppe i stugan men där eskalerar det.
Jag har sista åren upplevt lite udda saker där, i somras fick jag till och med gå in, ville inte vara kvar ensam ute fast jag brukar älska att sitta i min hammock och filosofera vid elden.

Pratade med min bror igår, vi har ärvt stugan tillsammans efter våra föräldrar, som var hans biologiska föräldrar men min moster och morbror.
Dom har tagit hand om mej sen jag var två år gammal när min mamma dog i hjärnblödning.

Nå, brorsan var i stugan i helgen för att isolera rör och fixa inför vintern och när han höll på ute i tvättrummet, precis var klar, hörde han ett jättebrak i stugan.
Det lät som om någon tippade ett lastbilsflak med verktyg rakt in i huset, sa han, och han kröp rent instinktivt ihop.
Men så morskade han upp sej och tittade ut i köket som går ihop med vardagsrummet, tassade ut, kollade runt... inget hade rasat eller vält.
Han tittade ut, men inget träd hade vält och inte var det så mycket snö så det var ett takras heller.
Han gick runt och runt men fick ingen förklaring, och han, skeptikern, funderade på att åka de 14 milen hem.

Men så blev han irriterad och tyckte att han skulle väl inte behöva bli bortskrämd så han stannade och allt var lugnt.
Tills nästa dag.
När han låg och läste hördes ett skrapande och knakande och brakande!
Ungeför som en enorm växellåda som skär, beskrev han det.
Samma sak denna gång, inte ett spår efter att något hade hänt.
Vår stuga ligger i skogen, ingen trafik som hörs och inga grannar var där

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-11-22 15:34:04

Sånt är spännande..L



Tack för din söta kommentar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela