TyraTok

Livet är ett äventyr!

Djupfrysta pinnar!

Publicerad 2008-11-17 08:49:11 i Allmänt,

Snacka om att det var kallt om benen att gå från bilen!!

Fick en flashback från tonåren när jag envisades med att gå i supertajta jeans och träskor hela vintrarna... hur dum fick man bli?!
Ja, inte verkar jag smartare idag heller, haha, men imorgon blir det långkalsonger eller thermobrallor om den här kylan ska fortsätta belägra oss.
Missförstå mej inte,  jag gillar kyla, är ju för fasen född i finska Lappland men det tar tid för min lekamen att vänja sej bara, likadant varje vinter.

Inte fasen har jag sovit gott inatt trots att jag varit ute i friska luften flera timmar,  tog en whirre-pinne, och la mej i skaplig tid.
Vet inte hur många gånger jag vaknat till efter att jag väl somnade vid 00.30-tiden.
Som vanligt chockade uppstigningssignalen mej totalt och kroppen skrek: Jag vill INTE!!
Dessa måndagmorgnar vänjer jag men inte heller vid, förr var jag ofta ledig eller började sent på måndagarna.

Fast här går veckorna så fort så den ångesten går snabbt över.
Hade med mej ett halsband till M idag,  plus ett som jag gjorde om till henne så det sitter lite bättre.
Nu är det väl dags att kolla in vad för spännande saker som kommit med posten.

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2008-11-17 09:48:27

Hej!

Ja idag var det kallt, men vackert nu när solen kommit fram. Brolle vill bara vara ute och filosofera i solen. Jag jobbar min långvecka natt så jag ska softa lite idag.

Jag är inte heller så bra på det där med mössa och långkalsonger. Å så skäller man på ungarna... HMMM

Vi ses // hörs Anna-Karin

Postat av: myran

Publicerad 2008-11-17 14:19:29

Ja det där med stuprör och träskor känner man igen.. Inget man vill att egna barnen skall gå i när man tänker efter så var det en aning halkigt med träskor men vi hade ialla fall raggsockar i haha



Ha en bra måndag

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-18 08:57:11

Anna-Karin, visst vart det mycket bättre när solen och kylan kom!?

Kan tänka mej att Brolle vill njuta.



Myran, ja jisses så man tänkte! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela