TyraTok

Livet är ett äventyr!

Godmorning Vietnam...

Publicerad 2008-11-02 09:09:14 i Allmänt,

... känns det som i halsen, som om en landmina detonerat och slitit sönder nåt.
Nej, nu var jag en dramaqueen, så illa är det inte men nästan... ;o)

Kunde hur som haver inte sova länge, hörde hur mannen rumsterade om inför skogsfärd, så jag gick upp när han åkte och hamnade självklart här med kaffe och lite yoghurt.
Tänker nog hålla mej inomhus idag, fast vi skulle verkligen behöva åka upp och ta hand om båten... får se vad han säger när han kommer hem.

Igår hittade jag äntligen CSN-kuvertet och skulle betala, sliter upp kuvertet och fattar ingenting av summorna, slänger ett getöga på mottagarnamnet... det var inte mitt!!
Fick vackert kliva över till den nyinflyttade grannen och be om ursäkt att jag hade öppnat hennes post, hur pinsamt som helst, men hon skrattade och tyckte att det inte var någon fara.
Som tack för den blundern fick jag ta lagerhyllan hon ställt ut på trappan så slapp hon åka till återbruket med den.
Behöver hyllor nu när jag försöker strukturera upp vårt skräprum till någorlunda ordning, och tar allt jag ser, haha.

Gick en lång promenad med Tequila i solen. Det är stor skillnad att gå med bara henne än att ha lilla Smilla med som inte har ett hum om hur man går i koppel och inte vill lära sej heller.
Såg den här lilla stackaren kämpa mot vintern...



Gick vidare om kom ner till Midgårdsparken där jag släppte Tequila så hon fick leka sin älsklingslek "kraschlandat flygplan"!



Hon far runt med häcken i vädret och gnider mot snön, ser inte klok ut, rullar runt och bara jäser i snön, den lilla som ligger.

Eftermiddagen spenderades med dotter J och lilla T, exmakens minsta.
J var barnvakt så jag fick ju med båda på scrapmässan.
Vi gick först runt och kollade, köpte på oss lite smått och gott, vi är ju båda lite klipp-och-klistra-freaks.
Nu vet jag att scrapbooking är så mycket mer än så, blev jätteimponerad vid demo-bordet av alla olika metoder som finns.
Man skulle verkligen behöva gå en kurs...

Lilla T har just börjat prata ordentligt, det bara bubblar ur henne, hur roligt som helst att lyssna på.
Hon var mest imponerad av takhöjden i Växhuset när vi satt och åt varm korv.



Kolla vad full i 17 hon ser ut, och det är hon!
Sonen med flickvän dök också upp när vi satt och fikade, trevligt.

Väl hemma efter att ha återbördat lilla T till sin far, hämtat J:s stora T på Gryta och släppt av dem hemma försökte jag ta mej förbi köerna till Hovdestalund, mitt besök där får bli en annan dag.
Handlade och åkte hem och gjorde en urgod rätt som vi fick på Utö förra helgen, nån sorts afrikansk currygratäng, hur gott som helst om man gillar curry.
Jag tände ljus överallt och alla utelyktor, dukade fint och serverade gratängen med ris och god sallad, mmmm.
Hade tänkt uträtta massor vid arbetsbordet men segade ihop totalt, tog en mugg glögg och hamnade i soffan och njöt av Marcus Fagervalls skridskoåkning och sedan Sing-a-long.



Skänkte en extra tanke till barnens farmor som dog för exakt ett år sedan.

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-11-02 09:36:54

Glögg!

Jag älskar glögg...

får nog ta en runda till stan och köpa mig lite..

gott att ha och värma sig med!

Postat av: dottern J

Publicerad 2008-11-02 10:12:12

glögg.... mmmm men har dåliga mkinnen av glögg you know! tack för en trevlig dag... har klippt katter och suttit vid deras matskålar och toaletter och så...

tände ljus och grät en skvätt för farmor (och farfar) och kollade på isprogrammet. wehow hon åkte äntligen den stela fan! älskar dig puss

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-02 16:38:48

Linda, det var obeskrivligt GOTT! :o)



J! Gissa om jag fick läsa om och om igen innan jag förstod att du hade klippt UT katter från arken! :o)

Tack detsamma för en trevlig dag, och jag jublade också när "kylskåpet" baxades ut från isen!

Älskar dej med!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela