TyraTok

Livet är ett äventyr!

Oh regnigaaa adveeeent...

Publicerad 2008-11-30 10:54:02 i Allmänt,

Vilken god middag han hade lyckats åstadkomma igår, mannen!
Jag är fortfarande mätt men gläds samtidigt åt att jag kan äta lika mycket senare idag igen! :D

Brorsan stannade kvar till runt tio, vi åt länge, och fikade med dajmtårta.
Vi har alltid så mycket att diskutera och prata om,  vi träffas inte så ofta för vi har totalt olika livsmönster.
Han går och lägger sej när jag börjar jobba.
Förut, när jag började 5.30 på L-badet kunde jag möta honom på väg hem från sin tidningsrunda.
Han är ju min enda släkting som finns kvar i Västerås, mina tre biologiska bröder bor i Helsingfors men två av dem har jag ingen kontakt med alls, och väldigt sporadiskt med min lillebror.

Undras vad jag vill göra idag då?
Jag sov till 10.20 så jag måste verkligen vakna till och komma igång så inte dagen bara segas bort.
Kanske eventuellt åka över till Hallstahammar och titta på deras skyltsöndag, den i Västerås har jag inte varit till på många år, den är så usel.
En sån stor stad och så fjuttig skyltsöndag!

Tänk vad fint det var när man var liten!
Alla skyltfönster var förtäckta hela veckan innan, och så på skyltsöndagen rev man ner papperen.
Barnen, och vuxna med för den delen, stod spända och väntade på att få se hur skyltningen var uppbyggd och det var oftast som hela tomtelandskap, mycket noggrant gjort.

Nähä, nog med tillbakablickande, ska blicka mej mot badrummet och dra igång en tvätt och kliva in i duschen.
Ren och fin vill man ju vara på denna regniga advent...

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-30 16:17:57

Hejsan!

TAckar så jättemycket.

Hoppas dagen har varit bra.

Här har det bara slöats och slappat, småpulat lite.

Nu är det middag som gäller.

Ha en fin kväll!

KRam

Postat av: SolSkuggan

Publicerad 2008-11-30 18:40:08

Tack för din fina adventshälsning hos mig så roligt:)

Här har vi varit till stan idag make dotter och hennes tvillinggrabbar på 7 år. Igår hade vi -18 grader och idag 0 med blötsnö så det var lite blött.

Men dagen blev bra ändå. Ha det gott välkommen åter.

Postat av: Berith

Publicerad 2008-11-30 20:10:19

Precis som du beskriver det kommer jag också ihåg dagarna innan skyltsöndagen! Man var så ivrig att få se vad som dolde sig bakom försatta fönster. Det enda det går ut på nuför tiden är kommers....

Hoppas du fick en bra första advent!

Kramelikram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela