TyraTok

Livet är ett äventyr!

The wild side

Publicerad 2008-11-21 10:36:36 i Allmänt,

Igår när jag åkte hem och närmade mej stora Lillhäradsmasten gick det ut en varning på radion om att  just i det området sprang det vildsvin vid vägen.
Jag såg inga trots att jag spejade,  men det var för mörkt  så man kanske inte hade sett dem förrän dom stod framför bilen.
Hade varit häftigt att se dom på så nära håll, om man hunnit bromsa förstås. 
Annars lär det ha blivit en rejäl smäll, dom är ju inte små och smidiga direkt.
Förra sommaren såg vi tre vuxna med arton kultingar ute på en äng men det var ju en bit bort.

Imorse tog jag tåget, inte för vildsvinens skulle utan för att mannen behövde min bil, dörrlåset har pajat på hans.
Dessutom drack jag lite viiiin igår så då är det bäst att inte köra.
Lärde mej efter annandag jul att inte ta bilen när man inte har koll på hur mycket glögg man drack på juldagen.
Nu gav det inget utslag när jag med darrande hand mottog apparaten, men jag var så nervös när jag skulle blåsa att jag var gråtfärdig.
Nu har jag ju bättre arbetstider och kan ta tåg eller buss vid sådana tillfällen.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2008-11-21 11:52:35

Om man kör på ett vildsvin så kan jag tänka mig att det känns ungefär som när man kör på en grävling, vilket jag gjort för många år sedan.

Det var som om jag hade kört rakt in i en stor sten!

Inget att rekommendera...

Bra tänkt av dig att inte ta bilen, man kan ju aldrig veta..

Hoppas att du får en bra helg!

Ha dé!/Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2008-11-21 17:26:20

Jag blir tamigtusan nervös när jag ska blåsa fastän jag inte druckit nånting...det ligger liksom i sakens natur!

Ha det så himla skönt i helgen!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-22 09:14:14

Godmorgon!

Hoppas du sovit gott och inte drömt om massa vildsvin.

Här snöar det oh snöar lite mer.

Ha en härlig lördag!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela