TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tjugo över sex...

Publicerad 2008-11-07 11:57:16 i Allmänt,

... ringde mobilens larm och jag stängde av den för att kliva upp och ta en dusch.

Känn efter ordentligt sa mannen, du ska inte gå om du inte är pigg för då blir du sjuk igen.
Jag kände efter... jag var jättevarm, slet av mej täcket...  det hjälpte inte... gick upp på toa... och gick och la mej igen, kände mej helt vissen, fan!
Gick upp för att verkligen känna efter men ingen tvekan, jag har feber igen så jag la mej i soffan och där slocknade jag vid sju och vaknade 10.30.
Strax efter det ringde min gulliga chef E och undrade hur det var... och jag kraxade ur mej att jag varit på väg i morse men att det inte funkat.
Hon sa att på måndag måste jag ju bara vara där, vattenkammad och snyggt klädd,  när det ska bli en intervju för en av stadens egna utgåvor, det handlar tydligen  om  M och mej mest, som bytt jobb via jobbytarsajten.
M har skvallrat det för mej via SMS så jag visste det redan, det gäller att vara förberedd.

Alltså får det bli en lugn helg,  precis som om jag skulle orka nåt annat...
Igår sov jag i soffan i enochenhalv timme efter vi hade handlat och rastat hundarna, eller, jag satt i bilen så jag var inte ens ute med dom, haha.
Vi körde ut på en skogsväg, kolmörkt kan jag garantera men det struntar ju hundarna i så dom sprang runt och härjade ett tag medan jag satt i den varma bilen och höll den igång.
Väl hemma åt jag min lakritschoklad och drack en 33:a julmust innan jag slocknade.
När jag vaknade värmde jag lite gröt och tog en mugg glögg som min ibland väldigt snälla sambo köpte till mej.
Spelade lite alfapet på nätet stillsamt och lugnt innan jag la mej.
Trodde inte jag skulle kunna sova på natten efter sömnen i soffan men jag somnade som en stock och har inte hostat mycket alls.

Chefen E ville att jag skulle göra en sjukanmälan, kommunen har ju köpt in en tjänst dit man ringer för att anmäla sej när man blir sjuk,  tar VAB och frisknar till, så jag fick spola semesteridén och ringde dit.
Man får alltid prata med en sköterska och hon vart lite bekymrad när hon hörde att jag haft feber av och till sedan förra fredagen, då vart det tusen frågor och en rekommendation att ringa min läkare.
Men det är ju ingen risk att jag får tag i henne en fredag!
Sköterskans fundering var att det var en lunginflammation på G men det tror inte jag, hostan är inte alls så djup, så jag såsar vidare i tillvaron.
Lovade i alla fulla fall att ha koll på om det blir mer tungandat eller ont i bröstet.

Så nu sitter jag här igen... dock inte i morgonrocken för den är alldeles för varm för mej idag, ja, jag sitter ju inte naken men i min gamla slitna "morgonklänning", en batikad sommarklänning från Indiska som jag bara älskar, och koppen är mörkblå, annars känns allt bekant.
Tequila blänger på mej,  sorgset, hon är van att vi går en långrunda när Smilla får vara i skogen med husse men idag tar jag det lugnt!
Tänker inte göra ett smack... eller... jag känner mej själv, rastlösheten personifierad, men jag tänker i alla fall inte göra något betungande, kanske kan peta ihop Lindas halsband idag,  jag har en idé.
Ser hur hundhåren tar över i hela lägenheten men dom får ligga om inte mannen får för sej att dammsuga, det brukar ju vara hans syssla när jag jobbar, får se om han kommer ihåg det.

Nu ska jag läsa VLT innan hyresvärden vill ha tillbaks den.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2008-11-07 16:36:45

Hoppas, att du har vilat ordentligt under dagen och att du mår bättre nu.

Tur, att du har helgen på dig att kurera dig ordentligt och jag hoppas ju att du är helt frisk till på måndag.

Ha dé!/Kram

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-07 17:59:05

Ajajaj, tänk dig för...Jag hade mycoplasma pneumoni, trodde väl till att börja med att så sjuk var jag ju inte, jobbade nätter osv (inga bröstsmärtor, ingen tungandning). Jo tjena, jag var sjuk i 4-5 månader och har idag skador på luftvägarna pga av detta. Lunginflammation ger inte alltid de symptom man föreställer sig.



Fundera på att uppsöka primärvårdsjouren om ni har en.

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-07 18:05:37

Oj vad du har varit risig.

Stackars dig.

Så ta det lugnt nu och sköt om dig. Det tänkte jag göra i helgen.

Krya på dig!

KRAM

Postat av: Linda

Publicerad 2008-11-07 18:57:34

Stackare. Kryyyya på dig nu i helgen.

jag har däckat idag jag, woine woine, skallen exploderar snart...känns det som.



Trevlig helg och kram från en sjuk till en annan!

Postat av: Linda

Publicerad 2008-11-07 18:58:54

Just ja, har du kollat in senaste Sonja- En bulldog inlägget? Haha alltså hon är för söt, jag blir alldeles tårögd

Postat av: Berith

Publicerad 2008-11-07 22:14:24

Sänder massor med styrkekramar till dej!!!!

Postat av: Ann

Publicerad 2008-11-08 06:17:33

God morgon! Krya på dej1

Postat av: petra

Publicerad 2008-11-08 08:51:27

hej

vilken härlig ren fin snygg deign på bloggen!!!!!

jag gilar den här stieln verkligen gör fin.

kul att du kikat in hos mig.

krya på dig , mina barn har gått igenom en långdragen förkylning oc yngsta killen fick lunginflammation öron och ögon inflammation i virus form som inte gick att behandla

jag själv gick igeom två måndar med förkylning och "däppt" näsa under på gående cellgoftsbehandling så jag fattar väl vad jobbigt det är att inte bli helt kvitt virus m.m

// Petra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela