TyraTok

Livet är ett äventyr!

Black out i panelen

Publicerad 2008-10-28 22:36:24 i Allmänt,

Det var irriterande svårt att åka hem igår kväll efter träningen för instrumentpanelen var helt svart så jag hade inte en susning om vilken hastighet jag hade... och jag gillar att köra fort.
(Fast jag har skärpt mej efter dryga böter förra julen.)
Mannen gick ut efter att vi ätit den goda kycklinggrytan med currysmak han lagat,  för att kolla.
Han var borta jättelänge så jag tänkte att det måste varit ett stort fel, inte bara en säkring eller glödlampa, men jag fick i alla fall se Simon & Tomas  godan ro.

När han kom in undrade jag ju naturligtvis varför han varit i verkstaden så länge och det visade sej att han satt på våra sprillans nya vinterdäck på min gamla Audi!
Men panelbelysningen då, undrade jag och han garvade...
Om man skruvar ner den så blir det svart, fick jag till svar.
Jag som bara försökt ställa om klockan till vintertid! :o)

Så ikväll såg jag minsann alla siffror och mätare när jag susade fram i mörkret.
Det blev lite sent idag med för jag bokade en klipptid till 17.00.
Tog en salong med elevklippning för 130, passar min plånka perfa och dom måste ju också ha någon oklippt kalufs att träna på.
Tio över fem hade ingen hämtat mej så jag gick till disken och blev anvisad en stol och dit kom en av de äldre tjejerna som jobbar där.
Jag sa inget, och hon pladdrade på, vi diskuterade buss-och tågtider då vi båda bor utanför staden osv.
Hon klippta mej jättesnyggt och jag tänkte att det här måste ju bli ordinarie pris då, men jag var snabb att peka ut mitt namn i tidboken för där stod elevklippning med stora bokstäver, och se på 17, jag fick det priset! :o)
Var ju beredd att argumentera att det inte var mitt fel utan deras att ingen elev var där men det var jättebra service på Hair & Nail måste jag säga, dit går jag nog igen.

Efter en iskall promenad med hundarna hoppade jag in i duschen, man är ju alltid nyfiken på hur frillan ska bli när man tvättat ur deras produkter och piffande, det vill jag inte upptäcka på morgonen.
Men det ser helt OK ut, skönt!

Trixade ihop ett halsband med matchande örhängen ikväll, armbandet får bli imorgon för nu ska jag nog sussa.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-10-29 07:54:15

Godmorgon!

Ja, här händer det liteibland. Allt ska komma samtidigt, men jag är så van.

Ha en skön onsdag!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela