TyraTok

Livet är ett äventyr!

Träningsvärk...

Publicerad 2008-10-07 10:28:52 i Allmänt,

... har jag inte!!

Alltså tog jag inte i ordentligt på passet igår, men jag tycker faktiskt att jag sprattlade runt och vevade på rätt bra, vart svettig ända ner i  hårbotten.
Hade till och med stickningar i hårbotten, förr skrämde dom mej men nu märker jag ju att inget händer.
Kanske kan man ha träningsvärk i hårbotten...?
Foten värker och höften bränner men det är jag ju van vid så det har jag slutat ta notis om.
Resten kanske kommer imorgon...

Har inte sovit bra inatt,  mest på grund av att mannen inte kunnat sova utan gått upp några gånger, och jag är alldeles för lättväckt för sådant.
Somnade om efter att mobilen pipit 6.30 men vaknade strax efter av ett SMS.
Fast det tog ett tag att fatta att det var det, jag stirrade runt i sovrummet som en galen jag vet inte vad, innan jag fattade att det var mobilen i min hand som fått ett mess.

Det var N, en ledsen N... hon hade fått veta igår att hon inte fick tjänsten efter mej... hur trist som helst för hennes skull.
Men anställningslagarna är hårda...
Tycker i alla fall jättesynd om henne... igen... och hoppas att hon kommer att trivas på Maxi till slut, eller hitta något annat hon vill jobba med.
Hoppas vi kan gå på afterwork som vi planerat här framöver.

Bilen var istäckt imorse, brrrr.
Skrapan var inget vidare men bildoktorn kom ut med rejäla skrapor och hjälpte till och dessutom fick jag behålla dem.
Han ifrågasatte varför min bil stod ute och mannens inne, han som inte skulle någonstans, och det undrar nog jag med.
Får bevaka mina rättigheter hädanefter.

Idag är första dagen jag är solo här på min lilla avdelning.
Inget oroande kom med första posten och eftermiddagen går åt till en föreläsning på ACC, så den här dagen blir lugn.
Sedan ska jag hem och leta rätt på nycklar och arbetskläder som ska tillbaks till badet.
Jag har en förmåga att gömma viktiga saker och sen inte ha en aning om vart det är, fick leta som fasen efter min växelkassa förra sommaren, och det lär jag få göra nu med.
Vi har faktiskt ett kassaskåp där pass och sånt ligger men av någon anledning tror jag ju att det är säkrare i skafferiet eller troslådan eller såna dumma ställen.  Silly me.

Men nu, jobba!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-10-07 12:55:31

Hallå!

Ja, ibland är det väldigt spring fram och tillbaka på dessa ungdomar.

MAlkenm frågar ibland vilka som är hemma poch dåå kan jag inte alltid avara.

Ha det gott!

Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2008-10-07 18:44:09

Meeeen..Hon har ju visst fått jobbet:D Det är jättekul ju!!

Postat av: TT

Publicerad 2008-10-07 21:27:03

Linda, första beskedet igår var ju nej, och idag ändrades det tydligen till ja fick jag veta vid lunch när hon messade.

Postat av: Linda

Publicerad 2008-10-07 21:32:27

Huh? Nää...Ullis har bara haft ett besked, som hon meddelade idag iaf.



Spelar ju iofs ingen roll nu:) Jag är glad att hon fick det!

Ha en trevlig lurre imorn med Berithen :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela