TyraTok

Livet är ett äventyr!

Semestersol!

Publicerad 2008-10-17 10:37:14 i Allmänt,

Vilken bra dag att ta semester på!



Sol och blå himmel, en underbar höstdag, perfa!
Misströstade ju lite igår när regnet öste men tänkte att jag får väl städa inomhus.
Nu kan jag städa lite i trädgården och gå en prommis med Tequila, som vilar från jakten idag.
Hon har kutat som en galning i tre dagar, min lilla tjockis
Efter första dagen var hon så stel och öm så hon pep när hon reste sej,  men det har gått över och hon har kommit igång, skönt.
Vi trodde ju ett tag i somras att hon var på väg utför rejält men icke sa Tecke och stretar på!

Tycker ni dom här blomlådorna är något att ha kvar?



Näe, precis, alltså behövs en utrensning och tömning av lådor idag.
Så ska jag gå till affären och handla lite hårfärg för att täcka över de grå som börjar skymta igen.
Jag sitter ju fortfarande här i morgonrocken med kaffekoppen bredvid och sölar, men snart ska kläder på så hunden och jag får njuta av dagen utomhus.

På eftermiddagen vid halv fyra ska jag vara hemma hos N, och sedan far vi nedåt staden för lite after-work-festande.
Inte för att det är after work för mej då som tog ledigt hela dagen men kul ska det bli i alla fall.
Bara det där evinnerliga jagandet och slitande i garderoben efter något som täcker och döljer och sitter bra är över så blir det nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela