TyraTok

Livet är ett äventyr!

Latmasken...

Publicerad 2008-09-21 19:09:50 i Allmänt,

...verkar ha bosatt sej i min kropp.
Äsch, det där lät nästan läskigt, så jag ska formulera om mej.
Jag verkar ha fått en släng av slöhets-sjukan, jag bara sitter här och surfar runt och spelar.

Helgen flöt förbi utan att jag lyckats med allt jag tänkt mej som vanligt.
Dock har jag promenerat med hundarna,längre igår, lite kortare idag.
Skrubbat skafferigolvet och trappan, tvättat lite, fiskat, städat min datorhörna och plockat undan lite grejer, men den där totala storstädningen jag tänkt starta upp, den uteblev.
Man ska alltså inte ha för många föresatser inför helgerna...

Middagen hos exmannen var jättegod, underbar lasagne.
Vi blev rätt många, dom är ju fyra och så var vi sex middagsgäster, sonen jobbade tyvärr.
Blir väl våran tur att bjuda nästa gång, hoppas vi får älgkött i oktober så man kan göra någon god gryta, i alla fall till dem som äter kött, vi har ju fyra vegetarianer i gänget.

Mannen åkte iväg för att testa en ny fluglina och jag ska förflytta mej till nästa bord, det som är översållat med pärlor och göra klart de två halsbanden som ligger i alla fall.
Skulle verkligen behöva lite extrainkomster nu, men det blir ju inga om det inte finns något att sälja.
Så vill jag ha något nytt själv också, får se vad man kan knåpa ihop.

Så är jag sugen på att sticka en kofta!?
Det var hur länge sen som helst som jag stickat en tröja, sockor stickade jag ju förra året till dotter J, hmmm... julen närmar sej... kanske ska man börja med julklapparna jag tänkt ut... hmmm... nu måste jag skicka iväg latmasken!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-09-22 06:32:41

Godmorgon!

Vill bara önska dig en bra måndag!

Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-09-22 08:47:46

HAr alltid varit morgonmänniska.,

Må gott....jag stressar vidare.

Postat av: anne

Publicerad 2008-09-22 21:40:10

sticka du bara! Jag är inget vidare på det, men inget går upp mot hemstickat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela