TyraTok

Livet är ett äventyr!

Intensiv lördag

Publicerad 2009-04-26 10:11:49 i Allmänt,

Jodå, mannen gick med på mina planer, vi åkte upp till Virsbo.
Fast det var design-och hantverksmässa, inte konstmässa, jag hade blandat ihop det.
Det var inte alltför många utställare, men det fanns en hel del fint  att se.
Bland annat såg jag ett vinställ i trä med plats för både flaskor och box, att hänga på väggen, fiffigt!

Jag var på väg att köpa ett jättefint armband men det var för stort för mej.
Alltså studerade jag noga hur det var gjort och så får jag väl göra ett liknande själv.
Vi tog en massa lotter, det var Stenhuset från Sura som sålde och dom vill man ju gynna, vår egen hantverksförening.
Mannen vann, förstås!
Fina handgjorda träbestick, två smörknivar och en stekspade i ungefär det värdet vi hade köpt lotter för.
Vi fick en bonuslott för att vi var så trevliga, haha,  men den är  det dragning på senare.

Från Virsbo åkte vi mot Ramnäs för att se om tåget fanns kvar på olycksplatsen, och där stod det, fullt med dynga.



Tur att lokföraren hann undan!
Det är raksträcka rätt lång bit innan så han har nog bromsat som en tok, och den stackars killen som hade solen i ögonen och inte hann undan med släpet från rälsen klarade sej också.
Men det såg otäckt ut och det var mycket folk som åkte förbi och tittade.

Så åkte vi till Västerås, mannen skulle hämta en fiskelina han hade beställt på Fiskeboden.
Mycket grejer verkar man behöva till flugfiske...

Efter det åkte vi till  Åsby i Hallstahammar.
Såg en snygg jacka på nya sport-outleten som jag nog ska köpa när jag får lön imorgon.
Hittade även en snygg munkjacka... hmmm... får se vilken jag tar.
OM jag ens köper nåt...
Ibland slår min spar-nerv till, inte ofta, men ibland.
Behöver ju skatta bilen men det är en oöverstiglig summa just nu, 3 300 kr, så jag får nog ställa av den och regga in den igen när skattepengarna kommer...

Nå, vi var även in en sväng på Åsby trädgård men jag känner inte alls för att plantera något i år, jag vill ju härifrån.
Efter den snabba genomfarten åkte vi till byhåla, handlade färdigmarinerad ädelfilé, vad nu det är för nåt.
Gott vart det i alla fall på grillen och så vart vi sittande ett tag i solen.

Nehepp, sa jag, här vill jag inte sitta och glo så vi åkte och fiskade.
Resultatet blev...



Som vanligt är den stora min, tagen på en liten ynklig räka! :D
Jag hade just gett några räkor till tre yngre grabbar som hade slut på sina så jag sa åt dem att det var bra kvalitet på dom räkorna!
Men dom verkade inte få något alls, fast dom hade varit där hela dagen, stackarna.
Min ska i alla fall grillas idag,  mums!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-04-26 19:43:33

Vilken firre!!! Den måste ha varit god!



Fiskeboden, är det den gamla som låg vid Apotekarbron?

Postat av: Berith

Publicerad 2009-04-27 07:35:04

Usch va läskigt med tåget. Firrarna ser ut att kunna smaka gott när de blir färdiga!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela