TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ordning och reda, pengar på kontot

Publicerad 2009-04-27 13:15:44 i Allmänt,

Tur man bara bor, inte jobbar i Sura, för dom stackarna som jobbar inom kommunen där får ingen lön idag.
Inte heller de i grannhålan Hallsta...  någon rutin på Swedbank som strular.

Vad snopen jag hade blivit om jag hade stått i någon kassa och inte haft mer än mina sex kronor på kontot på självaste lönedagen.
Speciellt om det hade skett nu på lunchen när vi var på bolaget och handlade till månadens vinlotteri.
Jag är ju inte den som kollar mitt konot så noga.
Jag hoppas att lönen kommer in, att det som ska dras via autogiro funkar och så betalar jag räkningar och håller tummarna att det ska bli något över att leva på.

Ekonomiskt sinne va?!
Eftersom jag märkte att det fanns pengar drog jag en repa genom några klädaffärer men jag hittade INGENTING jag ville ha... inte ens på Indiska!?
Nu är ju det bra, för jag ska inget ha, även  om jag vill ha massor.

Nu, spänd väntan inför lottdragningen!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-04-27 21:46:54

Jag är inte med i något vinlotteri, men jag skulle bra gärna vilja! Om inte annat så för att "tvingas" dricka någon annan sort än det invanda! :)

Postat av: Madde

Publicerad 2009-04-28 07:44:03

God morgon! Snacka om otur att lönen inte fanns på kontot, tur att man inte har Swedbank. Ha en underbar dag. Kram Madde

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-04-28 08:58:04

Hallå!

Hihi, det där sa jag på skoj, det är ingen plikt att umgås med honom.....ja, ibland kanske det skulle vara skönt att få vara ensam hemma. Men det är alltid någon hemma på dagarna. ;D

Ha en skön dag!

KRAM

Postat av: Heve

Publicerad 2009-04-28 09:31:38

usch va hemskt o inte få sin lön !

Postat av: marie

Publicerad 2009-04-28 09:48:38

Lönen kommer o lönen går.....

man hinner knappt märka att den varit inne på kontot..

Härlig blogg! Kommr kika in igen1

Titta gärna in hos mej med! Lämna gärna avtryck.

Må så gott!

Postat av: marie

Publicerad 2009-04-28 09:48:42

Lönen kommer o lönen går.....

man hinner knappt märka att den varit inne på kontot..

Härlig blogg! Kommr kika in igen1

Titta gärna in hos mej med! Lämna gärna avtryck.

Må så gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela