TyraTok

Livet är ett äventyr!

Gratis är gott...

Publicerad 2009-12-09 14:28:59 i Allmänt,

... och idag var det samma nitiske tågvärd som de två tidigare morgnarna när man lydigt fått hosta upp femtiolappen, men imorse såg han mej inte!



Jag satt inträngd i ett mittensäte och medan jag grävde i jackfickan efter pengarna tog han betalt av de två som satt ytterst på sätena och sen gick han precis när jag fått tag i den sista tian i fickan.
Damen mittemot mej snörpte på munnen för hon såg att jag tagit fram pengar, men herre gud... inte kan man släppa sin sittplats på det proppfulla tåget för att springa efter och betala!?
Och imorgon är det förmodligen sista gången jag åker morgonpendeln från byhåla, TJO!!

När jag kom till jobbet blev jag tillfrågad att gå på en kurs, för en kollega som var anmäld var sjuk och eftersom chefen betalat någon tusenlapp för denna kurs hoppade jag in.
Det handlade om den nya offentlighets- och sekretesslagen som trädde i kraft första juli i år och var rätt intressant.
Gott fika var det också men vi drog över så lunchen blev en kvart senare.
I och för sej var jag mätt efter mackan så jag led inte av det utan kastade i mej matlådan innan jag kutade ut en sväng på staden för att leta efter en svart kjol, men jag hittade ingen.
Det blir billigast så!!

Nu sitter jag här med min kaffemugg och försöker hålla upp korpgluggarna... fick inte mycket nattsömn för min höft värkte så in i bomben igår och hela sovrummet doftade av liniment.
 Till slut fick jag masa mej upp och ta en citodon för att kunna slumra lite.
För mycket klättrande på pallar, bubbande av kartonger och så gymmet på det... man börjar bli gammal.

Dotter J hade messat när jag var borta på förmiddagen, hon får inte vara med oss i helgen utan ska direkt till sitt boende, trist!
Men det är ju kul att hon i alla fall finns i staden!
Hon hade fått bacon-injektionen, hon som är så spruträdd men det verkar ha gått bra, ska testa att ringa henne innan jag går hem från jobbet idag.

Nä, nu måste jag göra lite nytta!

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2009-12-09 16:38:53

Ett bra sätt att konstatera hur gammal man blivit är att flytta! Och denna gång gör du det utan en stor grossessmage också! Haha, jag gav bort det mesta i kristallväg nu i senaste flytten, så nästa gång blir det lätt.....

Dammar köper man på marknaden! Finns både stora och små, har du inte kikat?

Kan inte du bli granne med mig, behöver fler!

Kramen och lycka till nu! Du skulle haft kameran med när ni kollade lägenheten, det har jag lärt mig, hihi

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-12-09 23:31:01

Jag skulle egentligen också behöva flytta så jag fick impulser att slänga en del av det som tar upp en hel källarvåning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela