TyraTok

Livet är ett äventyr!

Förändringar

Publicerad 2009-02-12 20:18:20 i Allmänt,

Sorgen flyger iväg på tidens vingar.

Dom kloka orden hittade jag i min almanacka på jobbet idag.
Inte har jag sett förut att det för varje vecka står ett bevingat ordspråk nere i hörnet på sidan!
Men det kan ju bero på att texten är så liten att det måste vara väldigt ljust och finnas glasögon på näsan för att det ska synas...
Hur som haver, det ligger mycket sanning i de orden, jag skrev fel igår, det är sex år sedan vår son föddes alldeles för tidigt,  man får mer och mer distans, sorgen bleknar för att blossa upp en gång om året.

()(())()(())()

Idag har dagen gått ännu snabbare än föregående dagar i veckan.
Nu är kontoret dessutom i kaos för naturligtvis hade M:s hela hyllsektion kommit idag när vi hade gruppmöte, så vi hann börja lite att rumstera innan jag skulle vara nere på gymmet.
När jag kom tillbaks fortsatte vi flyttandet och det var knappt att jag fick igen kontorsdörren när mannen ringde och sa att han stod utanför.
Blir en hård dag imorgon!  :o)
Har bestämt mej för att flytta om allting när jag ändå är i farten, för det har tagit ett halvår att boa in sej och nu vill jag boa om, har upptäckt bättre idéer.

Mina förändringsbehov är rätt stora,  och är hemma kan man inte göra om så mycket.
Jag skulle vilja byta sovrum men mannen är inte sugen på det, och vardagsrummet är i princip omöjligt att möblera om.
Dels för att vi köpte för stora soffor, dom såg inte alls så maffiga ut i affären!?
Men sen är rummet avdelat med en mellanvägg och så tar öppna spisen stor plats.
När jag bodde i sta´n möblerade jag om ganska ofta, målade, rev vägg, byggde upp vägg, härjade rätt vilt i MIN lägenhet.
Den här äger vi ju inte så där finns också begränsningar.

Begränsningar som jag inte gillar!
Bara längtar efter att hitta något eget att köpa.
Nu ska jag titta i min begränsade garderob för att hitta något skapligt till middagen imorgon kväll.
Ska ta bilen in, skönt,  för sonen behövde låna den och då får han ha den kvar över natten, möjligen kan han få skjutsa hem mej i morgon kväll om jag inte hinner med sista bussen.
Ska bli så roligt att träffa mina gamla jobbarpolers, dom två jag jobbat mest med.

Kommentarer

Postat av: Lillan

Publicerad 2009-02-13 06:39:53

Morning! Det är en Finsk Lapphund:)

Postat av: Berith

Publicerad 2009-02-13 06:58:58

Hoppas du får en riktigt dkön helg!

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-13 09:15:25

Kul att träffa kompisar så där! Påminner mig om att jag har i uppdrag att meddela en kompis att vi är tre som tänker komma hem till henne när det passar henne. Bara så att hon vet...



Vart ska ni gå på middag? Eller ska ni vara hemma hos någon?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela