TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vårlik god morgon!

Publicerad 2009-02-26 08:12:21 i Allmänt,

Ja, det var faktiskt en god morgon, kanske mest beroende på att jag är ledig imorgon så det var rätt lätt att gå upp imorse.
Dessutom vaknade jag vid halv sex, vred på huvudet och insåg att det var en timme kvar att sova.
Sådant är wonderbaum!!

Fåglarna kvittrade utanför köksfönstret när jag satt vid datorn med min kaffemugg och när jag klev utanför grinden var det helt ljust!
Jag länsade mannens plånbok och fickor på allt jag kunde hitta för att ha lite att spendera på pubkvällen innan jag gick till tåget.
Lite dumt att ha afterwork dagen innan lön, men jag antar att de flesta inte har lika taskig framförhållning med pengar som jag,  och säkerligen bättre ekonomi.
Men som tur är droppar pengarna in på olika tider i vårt lilla hushåll.

Skatorna härjade och skränade, och vägbanor och cykelvägar börjar plötsligt bli snöfria upptäckte jag på vägen till stationen.
Det känns verkligen som om våren är på stark frammarsch!!
Fast det var jäkligt halt på många ställen, jag trippade på och såg nog rätt löjlig ut.
Hade ju tagit stövlar istället för kängor bara för att vi ska ut efter jobbet, och vill man vara fin får man lida pin!
Trodde nästan inte jag skulle hinna med tåget där jag kryssade mellan isfläckar och vattenpölar.

Men det gjorde jag och det var en nitisk kille som tågade runt och ville ha betalt.
Men det gör inget,  jag är leeeedig imorgon!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-02-26 08:35:48

Det där med finstövlar är vanskligt. Ha det kul i kväll!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela