TyraTok

Livet är ett äventyr!

Pappersjobb

Publicerad 2009-01-17 09:47:07 i Allmänt,

Undrar om jag ska ta ner julgardinerna idag?
Men då ska man stryka andra... hmmm... ja, vi får se, jag gillar dom tunna röda skira gardinerna med små, små guldstjärnor, så dom får nog sitta en vecka till.




Nu står ju i alla fall ingen julljusstake där utan en vanlig fönsterlampa.

I dag ska jag städa lite i mina papper, behöver hitta lite kvitton på saker och ting här.
Kan ju inte påstå att jag är den mest ordningssamma.
Förr satte jag in allt så fint i en pärm men nu lägger jag allt så fint i en låda, och så letar jag efter något och vips är det rörigt... och så fortsätter jag lägga papper över röran, och så är det ännu rörigare!!
Kanske kan jag skapa lite ordning i kaoset.

Så har jag en hel bunt med betalda räkningar som står bredvid skrivaren här.
Behöver man spara räkningar man betalar via internet?
All info finns ju där om jag behöver leta efter något... pappersräkningen kan man ju faktiskt kasta.. .eller?
I alla fall efter några månader... mina är nog uppåt året gamla, haha.

Mannen åkte just ut till Viltvattnet, vart det nu ligger.
Ännu en dag för röjning runt sjön där, men jag tror inte dom blir långvariga, gubbsen,  det är fem minus ute.
Smilla blev jättesur för att hon inte fick följa med och man kan ju inte förklara för en hund att det är för kallt för henne.
Så nu får jag lyssna på hennes pipanden... ibland är hon bra tröttsam.
Helst skulle hon sitta fastlimmad på husses hälar!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-17 10:46:34

Själv satte jag aldrig upp några julgardiner och slipper alltså ta ner dem.

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-17 17:49:06

Tanten, det är ju också en variant, en rätt smart sådan faktiskt!

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-17 18:36:59

Och jag har knappt några gardiner alls så jag behöver inte ens fundera på saken!



Skönt att höra att det finns fler med samma upplägg på "hushållspapper"...;)

Postat av: åsa

Publicerad 2009-01-17 18:37:41

Försöker väl igen då..

Skönt att det är fler än jag som har "hopplös låda"...

Ja, en låda där allt åker ner och som man aldrig får någon riktig ordning i.

Pipande hund...det kan verkligen vara enerverande, byrackan han pep ju alltid första natten husse var borta och jag höll ju på att få "spunk"..

Ha dé!/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela