TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tacos i mängder!

Publicerad 2009-01-03 23:29:47 i Allmänt,

Halkigt värre idag när snön hade lagt sej.
Vi stannade till och  handlade på Maxi på vägen in när jag fick höra att sonens flickvän skulle komma på middagen men sin lille son.
Man kan ju inte ha paket med till två små barn och den tredje tittar på!
Hittade dessutom lite grejer till själva födelsedagsbarnet, som ju fyller 23 år på torsdag.
Mannen valde bland annat ut en mössa åt henne så hon inte ska frysa om sin kala knopp. :o)
Så lite sockor åt bägge döttrarna och en varm tröja till D.

Svängde in till dotter J med en matkasse,  och plockade upp D och A.
Sonen ringde och hade glömt bort tiden så mannen fick lämpa av oss och hämta upp honom.
Alltmedan dotter J låg sjuk hemma... så tråkigt!

Vi fick tacos,  och man äter ju så det nästan rinner ur öronen till slut.
Det blev en alkoholfri middag men det var skönt.
Ungarna härjade runt, jättekul att se och man blir lite varm i hjärteroten när lilla T kommer och kryper upp i ens knä.
Kul att träffa lille M äntligen, har ju bara hört talas om den lille charmputten.
Fick med en doggybag till J och T, så vi åkte förbi där igen och hivade in nästa matkasse,  svälter gör dom i alla fall inte.

Väl hemma somnade jag i soffan mitt under körslaget, och jag är så trött nu så jag skulle kunna glida ner under täcket, men mannen ska vara chaffis åt festfolk inatt så jag sympatiserar med honom  och håller mej uppe ett tag till.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-04 11:32:28

Kombinerat hälso och hantverkscafé låter som en strålande idé! Få se vad framtiden har att utvisa..

Ha en bra söndag ni med!!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-01-04 11:49:24

God fortsättning o tack för grattiset!

Så otroligt snäll hon är Tant Raffa!



Nu är våran hund sjuk...kissar blod. Väntar på att veterinären ska ringa...

Kramen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela