TyraTok

Livet är ett äventyr!

Att komma igång...

Publicerad 2009-05-11 22:14:27 i Allmänt,

... med arbetet efter helgen är rätt svårt tycker jag.
Känns som om jag bara sitter och tittar på papper och pärmar och funderar på vad jag gör där...
Fast det är ju skönt att man kan koppla bort jobbet på helgerna så jag klagar inte.
När posten kommer och är stämplad och sorterad vid halvnio-tiden brukar jag komma igång, och då är det ju nästan dags för frukostfikat.
Sen är det full rulle fram till lunch oftast.

Idag gick jag till Löga för att käka lunch med Nettish och hade med mej smyckelåddan.
Eller... innan jag gick dit lät jag kollega M kolla lite i den för hon har efterfrågat ljusa smycken, och ser man på, där fanns några som föll henne i smaken.
Efter lunchen, som inte längre får ätas i cafét utan i det trista personalrummet hade min trognaste kund Linda hittat tre fotlänkar hon gillade.
Det känns så himla bra när folk gillar det man gör!!
Och inte är det fel med lite extra klirr i kassan heller...

Kvällen hemma blev en seg historia... värmde halva pizzan som kvar kvar sedan igår och somnade i soffan i två omgångar... sjukt så slö man kan vara.
Hoppas det blir någon förbättring på dessa dåliga vanor snart, eller var det bara kroppen som fick en chock av att måndagsjobba!?

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-12 07:58:48

En del dagar är sådana.

Postat av: E

Publicerad 2009-05-12 08:23:34

Jag somnade också i soffan! Och jag skulle kunna somna i min kontorsstol med... :0/ Förbannade trötthet!

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-05-12 09:41:16

Skönt att höra att det är fler som somnar i soffan...

Vi hörs

Anna-Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela