TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fisketok...

Publicerad 2009-05-09 09:54:14 i Allmänt,

... har han blivit, mannen jag bor med.

Igår när han skulle hämta mej från jobbet ringde han... det nappar bra, kan du ta tåget?
Nemas problemas för min del, svarade jag och ställde in mej på 16.15-tåget.
Väl på väg till stationen ringde han igen... nu med lite ågren... jag kommer ändå, säger han.
Men jag övertalade honom att stanna, tog tåget till byhåla, gick till bolaget och köpte en La Chasse för 55 kr och in till Konsum och inhandlade en grillad kyckling för 35 kr.

Så var den fredagkvällen räddad. :o)
Sista tvåhundra metrarna fick jag gå i duggregn men sedan öppnade sej himlens portar och det vräkte ner, så jag somnade en skvätt i soffan för då ville varken hundarna eller jag gå på promenad.
Vaknade när mannen kom hem, dyblöt och utan fisk.

Nu när jag vaknar är han tydligen ute igen och fiskar,  flugbindargrejerna står framme så han har väl gjort några flugor som måste testas.
Skönt, för då får jag ha dator och morgontidning ifred. :o)

Slötittade på Så ska det låta igår.
E-type... vad hade han där att göra?
Såg allmänt uttråkad och besvärad ut bara, stel och tråkig och kunde inte mycket i musikväg.
Men det är klart, han gör ju ganske enkelriktad musik själv och är kanske inte intresserad av annat.
Jag gillar hans musik när man står på dansgolvet men det är inget jag skulle köpa och lyssna på.

Jaha, vad ska jag göra idag då tro...
Fick börja med en Ipren direkt för huvudet dunkar av mina tre glas vin igår, tror jag börjar bli allergisk mot den goda drycken! :(
Ska gå igenom Audin och rensa och städa invändigt tror jag.
Fick av snälla T, dotter J:s pojkvän, låna några tusenlappar igår så jag har skattat bilen och kan köra nästa vecka, hurra!
Hatar känslan av att sitta här, några mil utanför staden utan tillgång till egen bil.
Tänker lägga ut den på Blocket så får vi sen om någon är intresserad, men kan ju använda den så länge.
Jag vill ha en mindre bil, bensinare som kostar mindre i skatt.
Så vill jag ha en bil som man kan åka fem pers, det går ju inte i Audin som är lastbilsregistrerad.
Då måste man ha baksätet nerfällt och lastgaller inmonterat.
Då kostar den 3 300 kr i skatt/år,  är den registrerad som personbil med baksäte kostar den över 7000 kr per år!!
Sanslöst dyrt att ha bil, men jag har tänkt men en bil i Golf-storlek eller kanske till och med en Polo.

En tanke är att när sonen avslutat sin termin i Kina, han åker i augusit och kommer hem i december,  om jag då äntligen bor i staden, så kanske vi kan dela bil.
Ska lägga fram idén och se vad han säger om det.

Nej, nu ska jag läsa dagsblaskan och ta en dusch, fridens liljor!

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-05-09 10:25:17

Bil är dyrt, min gubbe har köpt mej en polo, som vi ska ha att övningsköra i... just det jag håller på med körkort på äldre dar... bättre sent än aldrig. Huvud bank hade jag oxå men inte ut av vin. Ha en bra lördag. Kram Madde

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-09 12:08:58

Det är ett dyrt "nöje" att hålla sig med bil.

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-05-10 07:56:29

Jag har haft en Polo och jag kan inte rekommendera märket utifrån den erfarenheten. Den krånglade jämt men kan ju ha varit ett måndagsexemplar. Inför nästa bilköp lusläste jag bilprovningens statistik och det fick bli en Toyota. Den jag har är 10 år gammal men går som en klocka. Kan ju i o för sig också vara en slump.



Hoppas Du får mycket solsken att torka kropp och själ i idag söndag! Det behövs lite värme nu.



Jag försökte plantera lite ute igår men fingrarna blev stelfrusna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela