TyraTok

Livet är ett äventyr!

Full fart...

Publicerad 2009-05-10 09:39:34 i Allmänt,

... vart det på mej igår till slut efter många om och men.

Fick för mej att städa kylskåpet, så allt rycktes ut och hyllorna diskades noggrant.
Jag torkade och fejade och slängde gamla burkar på löpande band.
Makalöst vad man spar och har sej... sillburkar, rödkålsburkar, senapsburkar, gurkburkar... 
Man kan i alla fall konstatera att det behövdes en rensning och nu är det så tomt så det nästan ekar.
Ketchup och ägg är väl vad vi har...

Tvättkorgen var full efter en veckas påfyllning så maskinen snurrade på medans jag gnodde sedan åkte och handlade.
Gjorde baconlindad korv  i ugnen, herkkulenkki,  sååå god finsk korv!
Stekte rödlök och paprika och hällde över creme fraiche med vitlökssmak och  det blandade jag sedan i fullkornspastan när den var färdigkokt.... blev en riktig god improvisation.

Så åkte vi för att få en fika hos A och C men huset var tomt, fast olåst!
Inte bra med tanke på att dom hade inbrott i garage och förråd för några nätter sedan...
Väl hemma fundrade vi  vad vi skulle hitta på och hamnade, som vanligt tänkte jag säga, vid den lilla fiskesjön.
Det blåste smådjävlar men vi stod i lä så det var helt OK.

Vid sjutiden pep det SMS i mobilen, från kära kamrat Nettisch: Skaru med ut och ta en öl?
Hmmm... efter ett kort samtal med henne lovade jag att meddela om jag skulle kunna ta mej in till staden innan kvällen blev alltför sen.
Jag är ju inte den som bangar när det händer nåt skoj!
Men väl hemma insåg jag efter en titt på nätet att sista tåget in hade gått och bussen skulle gå 8 minuter senare.
Chanslös även om bussen går nästan utanför grinden... shit!

Men jag ringde till min snälla bror och undrade vad han pysslade med, han skulle laga mat.
Synd sa jag med min lenaste stämma, jag tänkte om du skulle ut och handla eller nåt sånt.
Aha, behöver du skjuts hem, frågade han.
Nej, jag behöver skjuts hemifrån!
OK, jag duschar och kommer sade den underbara mannen som inte brydde sej om att han fick åka fyra mil extra för att handla!
Och jag hann få på mej partyfejset och lite vettiga kläder och dricka lite vin.
Halv tio var jag på plats ner i staden hos en tjej där det förfestades lite.

Vi bestämde att vi skulle testa OT:s nya rockklubb med premiär igår.
När vi kom fram till garderoben och skulle betala entré-hundringen var den redan betald av en av killarna som varit med på förfesten.
Han hade pröjsat för oss fyra tjejer, verkligen changtilt!
Jag kände igen honom sen förr, fast han kände inte igen mej, jag är som sagt tydligen väldigt grå, haha.
Inne på OT var det smockat!
Länge sedan jag sett det, jättekul, och hårdrocken dånade och det var många långhåriga söta rockpojkar, me like!

Väl i baren vart det också billigt för den andra killen som var med på förfestandet stod längst fram och hivade åt oss, och ville inte ha betalt för vinet!
Sen var det full fart framme på scenen, ett coverband spelade kända och  okända låtar, fullt ös!
Pratade med några av mina gamla kunder, undrade om dom hade saknat mej.
Men vaddå sa en tjej, vi pratades ju vid för någon månad sen.
Jaha, vars då, undrade jag.
Ja, på badet säger hon och jag skrattade rått.
Tur att man inte är saknad då, jag har inte varit där på ett år snart.
VA? Hon hade inte märkt det, hmpf, men hennes karl sa i alla fall att han hade märkt att jag inte stod kvar i receptionen och hojtade längre.
Tack för det!
Vi skrattade och insåg att tiden rinner väääldigt snabbt.

Halv två gick vi till Donkan för att äta, ville inte springa till bussen i sista sekunden med kletig burgare i näven, som det brukar bli.
När vi satt och åt ringde N till sin dotter J för att kolla var hon var och undrade om hon kunde få skjuts hem, och det var inga problem.
Det var heller inga problem när jag erbjöd henne 150 spänn för att få skjuts hem!
N åkte med ut så J slapp köra själv i mörker, hon har bara haft körkortet i två månader, och jag stack tacksam till J 200 kr
när jag hoppade ur bilen här hemma före halv tre!
Med buss här man hemma halv fyra.
Fler sådana här roliga och billiga kvällar till folket tack!

Vaknade klockan åtta med huvudvärk, men idag kan jag ta det för jag hade väldigt roligt igårkväll och då känns det mer berättigat att ha ont i knoppen.
Förresten har det redan gått över med hjälp av Ipren!  

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-05-10 09:49:19

Wow, vilken kanonkväll det verkade vara.

det är kul att bara göra nåt sånt spontant och så blird et så kul.

Ha en skön söndag!

KRAM

Postat av: E

Publicerad 2009-05-10 10:15:19

Oj, dit vill jag gå... :0)

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-10 10:40:24

Låter som om du haft det pin livat. Det var dig väl unt!

Postat av: Mia

Publicerad 2009-05-10 13:05:22

Det låter som om du hade en jättetrevlig kväll! Sådana minnen sparar man länge i det lilla hjärtat!!?? Eller...

Postat av: Berith

Publicerad 2009-05-10 17:08:55

Hade glömt att jag blev fotad o intervjuad en gång när jag väntade på tåget till Sala. Tog du med dig tidningen?

Postat av: Madde

Publicerad 2009-05-10 18:16:02

Du hade en hel kväll igår, det lätt härligt. Alltid kul med lite spontatan partajer. Ha en trevlig söndag kväll. Kram Madde

Postat av: Paula

Publicerad 2009-05-11 19:09:10

Vilken härlig kväll ni hade! Ibland önskar man att det fanns några vettiga att umgås med här i landsortshålan så man kom iväg ut nångång. Fast, vi får nog skylla oss själva för att vi inte tar oss för o tar bussen till stan, 10 minuter, sen är man ju framme.

Jag förstår vad du menar med stugan, det är så maken också tycker. Han vill helst göra NADA när han är ledig, sitta på en stol o pimpla öl....

Inte för att jag heller är så aktiv, inte nu längre iaf.

Har sett att det funnits några hemmabyggen på Blocket för ca 10000 men det är ju pengar det med...

Vi gav ju det beloppet för vagnen plus att vi var tvungna att köpa nytt batteri, men jag hoppas vi kan ha den några år, eller tills vi vinner storkovan

Ha en skön kväll/Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela