TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mera fiske...

Publicerad 2009-05-03 19:48:21 i Allmänt,

... istället för trist städning, dammet ligger kvar ett tag till men solen tittade fram så vi åkte iväg till Kolbäck.

I den pölen finns nu Västmanlands mest bortskämda fiskar för sammanlagt har jag nog gödit dom med 1,5 kg räkor och en massa mask.
Två fastnade på kroken men bägge slet sej loss innan jag fick upp dem.

Mannen fick dock en fin bit som vi grillat idag, mumsigt vart det med ris, broccoli och tzatziki.
Körde utan solbrillor idag, det gick ju för det var lite disigt men det svider ändå i ögonen och jag lyckades inte sola ikapp de vita fälten.

Her och fru And var där idag med, åt mina räkhuvuden, till och med mannen åt.
Sedan idkade dom sex mitt framför ögonen på mej och det var inte nådigt!
Den stackars honan vart totalt nedtryckt under vattnet, tack gode gud att man inte vart född till en andhona.
Mitt upp i all deras älskog dök en ilsken annan andherre upp och började jaga det stackars paret.
Han var säkert sotis för att dom hade det mysigt... ja, allt är ju relativt, i deras värld är det säkert mysigt att bli nedtryckt under vattnet när det ska vara som skönast...
Ja, så kan det gå till i naturen

Läste nyss i VLT att förskolan som brann var en dagverksamhet, alltså inte något som drabbar mitt jobb, skönt.
Fast naturligtvis en tragedi för dom som jobbar och går där, kan inte begripa vad man finner för nöje i att bara sabotera och förstöra för andra...

Nu sitter jag med färg i håret och hör äggklockan ticka så jag inte ska missa att skölja ur i tid... det har ju hänt förr.
Blev lite förskräckt när jag såg hur grå tinningarna var... det där med de grå tinningarnas charm gäller ju inte på damer vad jag vet.

Exmaken ringde just i färgningen och undrade om jag hört av någon av våra tre gemensamma vuxna barn och jag kunde lugna honom med att jag pratat med båda döttrarna igår och fick svar av sonen på MSN idag.
Så då kan han lugnt natta de två små nya han har, dom har han ännu koll på, haha.
Han undrade också vad jag ska lyckas skaka fram för skola till lilla J, den hon ska gå förskoleklass i till hösten ska tydligen läggas ner.
Nu är ju inte det mitt område, svarade jag så jag bryr mej inte, moouuhaaaaahaha.
Nej, så elak är jag inte, men jag visste inte om att det var på G.
Tråkigt, blir längre väg att lämna och hämta vart dom än hamnar.
Men hon kanske kan gå i storasyskonens fotspår i Malmabergskolan hoppas jag.

Nu måste jag smörja ansiktet, jisses vad det stramar!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2009-05-04 09:24:03

Annars är ju Emaus en rackarns bra skola! :0)

Postat av: TT

Publicerad 2009-05-04 22:35:22

Men är det sant att dom får äta i klassrummen, att matsalen är bortrationaliserad?

Postat av: Paula

Publicerad 2009-05-05 18:31:19

Nog är det väl lite fräckt att mitt på blanka dagen vara så pilsk att man inte ens bryr sig om om man har åskådare...du såg ju mina foton på grodan? Läste att grodorna kan ha så många uppvaktande kavaljerer samtidigt att hon drunknar! Oops...det är farligt med kärlek!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela