TyraTok

Livet är ett äventyr!

Olika ansikten...

Publicerad 2009-05-10 19:25:05 i Allmänt,

...har man beroende på hur man mår, vilken tid det är på dygnet osv...

Så här glad och pigg var jag igår...
 



... men idag på eftermiddagen, efter en stund vid fiskesjön, kom tröttheten ikapp.
Kroppen orkade inte riktigt med att somna tre, gå upp åtta och vara ute i friska luften i tre timmar, man börjar bli gammal!
Slocknade på soffan i två timmar!
Inte var jag ett dugg sugen på att fixa någon mat när jag vaknade så det blev pizza.
Undrar om dom vet på en gång när man ringer och beställer en vegetariana och en kebabpizza att det är dom där två latmaskarna ovanför djuraffären igen?!
Hoppas inte...

Nå, mannen for och fiskade igen, den fisketoken, han hade tydligen suttit och knytit flugor medans jag snarkade på där bland mina lila kuddar-
När han hade åkt  somnade jag om i soffan en stund, herre gud vilken slöfock jag varit idag.

Inte har det blivit mycket gjort den här helgen men det är OK ändå att det är måndag imorgon för det har varit en bra helg!
Men en sak måste jag göra!
Jag ska prismärka alla nya smycken och ta med dem till Lögarängen imorgon, tänkte gå dit på lunchen och äta en sallad för Nettish jobbar i cafét.

Fick SMS från A, som inte kan träna imorgon så jag tar med gymgrejerna istället.
Innan jag hann svara på det kom ännu ett från henne med en undran om hon fick vara med oss i stugan under tiden yngsta dotter L är på Peace & Love i Borlänge.
Självklart, det ska bara bli roligt!
Det var många år sedan vi spenderade en helg i min stuga tillsammans.
Var nog när ungarna var små, få se... femton-sexton år sedan.
Vi var där sommar, höst och vinter, badade, plockade svamp, åkte skidor i Romme.
Nästan varje helg hade man sällskap där uppe då, när man var solo med ungarna.
Jag hade större umgänge och mer ork då.

Undrar om det blir Emmaboda för L senare i sommar, och undrar om jag har semester då... måste kolla med A, för vi hade så kul förra sommaren.
Medan L festivalade for vi runt i Småland och på Öland och shoppade, solade och badade. 

Nä, nu får jag ta mej i hampan och fixa prislappar.

Kommentarer

Postat av: Lillan

Publicerad 2009-05-11 05:53:29

God morgon!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-05-11 07:59:12

Hejsan

Det vore jättegulligt om du vill ta ett ex till mig. Jag åker ju bil nu när det går. Tack på förhand!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela