TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vilken j-a öken!

Publicerad 2009-05-12 10:22:24 i Allmänt,

Imorse ringde mobilen som vanligt vid halv sju och jag klev upp... eller ... jag försökte kliva upp.
Helvetes skit vad ont det gjorde i vänstra sidan av ländryggen!!
Lyckades med stor möda hasa mej ut i hallen men där var det stopp, kom inte över tröskeln in på toa, bara stod och grät och försökte ropa på mannen.
Han kom rusande och fattade ingenting där jag stod helt näck, lutad mot dörrkarmen och bara grinade så tårarna sprutade.
Och det gör jag inte ofta!
Men han lyckades baxa in mej så jag fick pinka och sedan i princip lyfta mej tillbaks till sängen... kunde inte stå på vänster ben överhuvudtaget,  har ALDRIG haft så ont i ryggen förut.

Kunde inte ens ligga på något vettigt sätt,  helt sjuk situation... till slut fick jag en morfintablett av honom och när den började verka lyckades jag hitta en position som kändes skapligt.
Men bara en stund för den innebar att jag låg på höger sida och den höften kan jag inte ligga på i vanliga fall heller... puh!

Vid åtta ringde jag jobbet och meddelade att jag inte kan jobba idag... väldigt bra tid att vara borta på... NOT!
Usch... nu har jag i alla fall lyckats kana ur sängen igen och fått i mej två koppar kaffe och smort med liniment så det bränner rejält.
Ska värma vetekudden och ta mej till soffan med TV-dosan som kompis.
Typiskt att den bärbara datorn är paj och den nya har inte kommit ännu... gör alldeles för ont att sitta här för länge känner jag.
Blir nog en lång dag...
Tur man inte behöver rasta hundarna själv!

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-05-12 10:39:29

Stackars dig!

Det lät inte alls roligt det där inte, hoppas att det hjälper med medicin och liniment och framförallt vila..

Ha dé!/Kram

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-12 12:25:07

Ryggen sitter då också så dumt till. Det påverkar ju allt när man har ont. Krya på dig!

Postat av: Christina

Publicerad 2009-05-12 13:20:51

Kramar från jobbet. Ha det bra med tv-dosan. Vi ses när du kan ta dig hit.



KRAM Christina

Postat av: Madde

Publicerad 2009-05-12 18:11:25

Hejsan! Usch vad hemskt. Hoppas tabletter och linement hjälper, tv kan var ett gott sällskap trots allt. Kramar.

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-13 15:55:20

Så hemskt! Du har någon gammal skada eller något du dragits med tidigare? Vad är det för fel? Du verkar ju träna hyfsat regelbundet, men det räcker väl inte...



Hoppas du kryar på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela