TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sista rycket...

Publicerad 2010-01-10 00:22:33 i Allmänt,

... eller i alla fall närmar vi oss det för idag har vi tömt det mesta ur gamla lägenheten som stod och drällde. Bara ett klädskåp och ett datorbord kvar plus sånt som ska på tippen.

Källaren full visserligen, men vi har lägenheten kvar till sista januari och bara för att de nya hyresgästerna vill in och renovera fast vi fortfarande betalar hyra tänker jag inte stressa med den.
Jag tror att de nya undrar varför vi lämnat så mycket skräp kvar sen i källaren men det var fullt med saker där när vi flyttade in som hör till hyresvärdarna.

Men det är skönt att man ser slutet på själva lägenhetens urflytt och tur att man städat mycket vartefter.
Fast nu ser det ut som en krigszon i nya lägenheten igen men det tänker jag ta itu med imorgon bitti.
Eller förmiddag snarare, kan jag sova så sover jag ut.

Kvällen har ägnats åt dotter J som messade vid 16-tiden och hade tråkigt, och det får hon inte ha så jag hämtade hit henne.
Så lite dötid som möjligt så hon inte hittar på nåt, haha.
Vi har ätit och kollat på Robinson och ätit igen... men... snart ska vi båda banta!

Kommentarer

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-01-10 07:55:05

Hoppas du får sova länge!

Skönt när allt stök med flytten är klart förstår jag!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Selma

Publicerad 2010-01-10 08:58:35

Vi har snart flyttat i ett år vi eller vad man ska kalla det när inget blir klart, uppackat och i ordning.

Postat av: åsa

Publicerad 2010-01-10 09:04:36

Absolut tråkigaste med att flytta, det är när man tagit med sig det man vill ha och då finns det oftast en halvt bohag kvar på gamla stället...

Ta´t lugnt!

Ha dé!/Kram

Postat av: anne

Publicerad 2010-01-10 13:22:58

Ni verkar ha klarat av flytten duktigt bra. Efter vår sista flytt hit sa jag "aldrig mer". Vi höll på och kastade bråta och flyttade i ett halvår kanske, kändes oändligt!



Säg inte banta, banta är så trist...ett tråkigt ord...jag vill inte tänka...nu ska jag se på biggest loser! :)

Postat av: Paula

Publicerad 2010-01-10 22:09:28

Va bra att lägenheten känns trivsam! Nu är det bara sista rycket kvar...usch, det är just det värsta...av nån anledning så är det jobbigare än själva flyttlasset tycker jag.

Tevebänken på Ikea var billig, vi väntar nog till nästa lön eller nästa...

Det har varit ren njutning att titta på alla sportsändningar i helgen, nu ser man ju tidtagningen i ena hörnet, haha

Kramen

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-01-12 07:09:47

Flyttningar är inte så himla roliga men nyttiga. Man slänger en massa skräp, sånt där som annars blir stående i källaren av nostalgiskäl.

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-01-12 07:09:59

Flyttningar är inte så himla roliga men nyttiga. Man slänger en massa skräp, sånt där som annars blir stående i källaren av nostalgiskäl.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela