TyraTok

Livet är ett äventyr!

Måndagmorgon...

Publicerad 2010-07-19 10:03:09 i Allmänt,

... men det gör INGENTING! :o)

Skön känsla det här lediga livet... skulle man kunna vänja sej vid...

Mannen väckte mej just med att säga hejdå.
Han ska iväg och hämta en drivknut som ska bytas på bilen.
Tur att han får låma verkstaden där vi bodde förut och att han kan fixa det själv för bara knutskrället kostar  2500 kr... suck.

Då är det en begagnad, en ny hade kostat betydligt mer,  en pirat hade kostat 2000 men då hade vi fått vänta i två veckor och det har vi inte tid med.
Vi tänkte oss nämligen åka uppåt imorgon för lillebror behöver hjälp med att måla taket uppe i huset i norra Suomi, utanför Kemijärvi närmare bestämt.

Där är jag född och där ärvde vi för 23 år sedan min morbrors gård,  men jag sålde min del när syrran dog för jag trodde inte jag skulle komma dit något mer.



Som tur var skrev vi in i papperen då när jag sålde att jag får komma dit när jag vill.
Nu blir det ju inte så ofta eftersom det är 120 mil dit men när vi åker har jag egen nyckel så man inte behöver passa in med att någon av bröderna är där.
Nu är dom där båda två och ena är höjdrädd,  därav mannens idé att han ska hjälpa till. 

Läser just i dagsblaskan om att en äldre kvinna blivit rånad vid en busshållsplats av en karl med en trästör, precis där jag bodde förut på andra sidan staden.
Tidigare i veckan blev en tjej rånad av tre killar som till och med rispade henne med kniv och skar sönder banden på hennes linne.
Hon skulle bara hem från jobbet och bad dem flytta sej när hon skulle gå förbi med cykeln...  nästan varje dag läser man sån´t här nu i tidingar och hör på TV... ska man inte få bara vara ifred!
Det är skrämmande hur våld och hot bara ökar och ökar...

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-07-19 13:03:14

Det är inte lätt att måla hus om man är höjdrädd, fråga min man.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-07-19 22:08:19

En stuga som inte är alltför olikt mitt föräldrahem som ligger i Småland!

Postat av: Ia

Publicerad 2010-07-20 11:54:50

Ja, det är läskigt det som händer...och så undrar Styvdotra varför hon ska ringa när hon kommer hemm på nätterna????



Vi ska också måla lite här...Ni kanske kan svänga inom när NI åker hem ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela