TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hur roligt...

Publicerad 2010-06-15 20:23:05 i Allmänt,

...var det inte att göra ett fat i betong!?
På en skala mellan ett och tio var det elva!!

Vi var hos en mycket kreativ dam så redan på turen genom hennes trädgård blev man helt sjuk!



Ringen runt gräset tycker jag är en kul idé men de andra två prydnaderna går inte av för hackor de heller.



Hur snyggt som helst,  betong gjuten i en boll,  sedan målad och lackad.



Överallt såg man grejer och detaljer!!



Häftig kruka gjord med hjälp av en gammal lampskärm!



Ett superläckert stort fat med en guldmålad sten i.



Ett annat ursnyggt fat!



Ännu ett fint fat och det här bad vi om att få komma tillbaks och göra i höst.
Fanns även i ljusare modell.

Så har vi min skapelse då...

Taaadaaaaaa!!



Snyggt va!? ;o)

Mja, vi får se på fredag när jag åker dit och vänder på det,  förhoppningsvis har rabarberbladet där under gjort fina avtryck i sanden som betongen samlat sej i.
Återkommer med bild!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-06-16 08:53:14

Så mycket snyggt.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-06-16 10:13:37

Vad snyggt, spännande och se hur din blev. Ha en underbar onsdag. Kram Madde

Postat av: Persilja

Publicerad 2010-06-16 18:05:02

Å gud vad härliga bilder. Håller med, man blir tokinspirerad. Rabarberfat är jättekul att göra och de blir sååå vackra. Men de fat hon hade gjort var verkligen ännu vackrare. Jag har en påse betong stående i garaget, nu vaknade lusten till liv! Måste börja med det projektet snarast!!!!! Det gröna där var ju så vackert och att gjuta i en boll var ju helsmart!!!! Linnet du har på dig, som jag har samma är från indiska va? Men jag har klippt sönder mitt! :) Det har omvandlats till nåt annat. En ylletröja har fått en fin volangkant av det linnet. Men nu förstår jag inte varför jag gjorde det. Det var ju ett älsklingslinne i sin lediga passform. Det var väl nån idé jag fick...!

Postat av: E

Publicerad 2010-06-16 19:15:40

Nästan så man blir sugen på en trädgård när man ser såna bilder... Nästan! :0)

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-06-19 07:10:24

Lampskärmskrukan är ju helt klockren! En sån skulle jag verkligen kunna tänka mig, den står stadigt i alla väder.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-06-22 21:42:23

Det var många häftiga och läckra saker du visar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela