TyraTok

Livet är ett äventyr!

Välkommen...

Publicerad 2010-06-04 10:36:01 i Allmänt,

... soliga sköna fredag, du är grymt efterlängtad!

Fast igår kändes hela dagen som en lång fredagsfestardag,  det var hur trevligt som helst.
Lunchen på KomVux restaurangskola var lovely,  som vanligt blir jag mätt på förrätterna med ägghalvor, lax, rostbiff och annat gott men  jag klämde i mej en biff, broccoligratäng och lite kyckling i alla fall.
Den franska chokladkakan med vispgrädde satt inte heller fel men det var nästan svårt att kravla sej upp på cykeln efter detta mumsande.

Som tur var fick vi ligga i gräset och ta igen oss i fem minuter innan enhetsmötet drog igång och efter det dukade rara chiefen upp hembakad rabarberpaj med jordgubbar och vaniljsås!!
Konstigt nog fanns det ett hörn kvar i magen där jag kunde klämma ner detta också!

Efter detta knatade kollegor M och B med mej hem för inmundigande av mitt finska mangovin, dusch och piffande inför kvällens räkafton hos kollega I.
Dit gick vi också... jisses vad steg vi drog ihop till vår stegräknartävling som vi just nu har på jobbet.
Igår kom jag upp i över 15 000 steg!!

Och tror ni inte att vi fick den goda pajen till förmiddagsfikat idag också, lycka! :o)

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-06-04 10:49:29

Med så många steg under bältet är det OK att äta dubbla desserter! :)

Postat av: Selma

Publicerad 2010-06-04 11:24:31

Kanske behöver man en del mat för att knata runt på det viset.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-06-04 12:41:49

Berätta om mer om det spännande mangovinet...aldrig hört talas om men det vattnas i minnen måste jag säga ;)

Postat av: Mia

Publicerad 2010-06-05 13:55:56

Ojojoj, vilket festande! Tänk vad god mat höjer stämningen i livet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela