TyraTok

Livet är ett äventyr!

Underligheter...

Publicerad 2010-03-17 22:11:29 i Allmänt,

... sker ibland i tillvaron...

Igårkväll tittade jag in i gästrummet och såg ett gammalt överkast ligga på golvet.
Det hade lilla T när hon lekte kurragömma i söndags, hon låg under det i soffan och försökte vara hemlig.
Inte helt lätt för en unge som aldrig är tyst, haha.

Nå, jag vek ihop det, hängde det över soffakanten och funderade lite på att jag hade fått det av min moster Maria när jag var liten och det har hängt med.
Funderade på om jag skulle ta det till stugan och ha det i min spökhammok, det är rosa och jag använder inga rosa saker här hemma.

Nu här ikväll ringer min bror och är lite kryptiskt,  men det visade sej att han trodde att jag visste att min moster dog igår!
Men det hade jag ingen aning om, men han hade fått veta det av en kusin till oss.
Jag har ju tre bröder i Helsingfors så han var bombsäker på att jag visste... men det gjorde jag inte.

Jag har inte träffat min moster, som var yngst i den syskonskaran. på ungefär 20 år.
Hon bor i Helsingfors och har väl inte riktigt velat ha kontakt med alla sina syskonbarntrots att hon har inga egna barn.
Jag vet att syrran hade telefonkontakt och mina bröder lite kontakt men jag har som sagt inte pratat med henne på länge. Jag kan inte mycket finska och hon ingen svenska.

Det konstiga är att jag inte tänkt på henne på länge, förutom igår när jag stod och vek ihop överkastet!
Så berättade jag det här för min sambo och han tittar konstigt på mej... så säger han att han vek ihop överkastet och hängde upp på soffkanten igår förmiddag!!

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2010-03-17 22:32:07

Gaah!! Det e lite läskigt ju. Som när mamma dog och du skulle städa ena rummet och du hittade en peng från mammas årtal när hon föddes eller hur det nu va ?! Fan, vi borde gå på en sians tillsammans.

Mamma var så ofta i mina drömma ca 1-3år efter att hon dog. Hon var död där oxå men pratade med mig om vad jag skulle göra osv. =s

Som seansen jag var på som pratade om din mamma med brutet ben som gick hem från affären.

Du får styra upp något där så kommer jag direkt =)

kram

Postat av: åsa

Publicerad 2010-03-17 22:51:49

Ja, du ser...

Hos mig är det domherrar..

Ha dé!

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-18 07:26:20

Märkligt.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-03-18 07:50:38

Hmmm....märkligt men spännande!

Postat av: E

Publicerad 2010-03-18 08:52:05

Vad snällt av henne att komma med en sista hälsning trots den sporadiska kontakten :0)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela